به آموزشگاه زراعت یار خوش آمدید.

سبد (0)

روش های مبارزه با حلزون ها

مراحل آموزش روش های مبارزه با حلزون های باغی

آموزش مبارزه با حلزون های باغی شامل چهار روش  می باشد:روش کاهش فعالیت حلزونروش جمع آوری حلزون ها با دستروش تله ی حلزونیسایر روش های مبارزه با حلزون ها

حلزون های باغی از مکیدن برگ ها، میوه، پوست درخت و گل ها لذت می برند. موقعی که حلزون های باغی کوچک و آسیب پذیر هستند، جوانه ها و شاخ و برگ گیاهان و علف ها را برای تغذیه ترجیح می دهند. حلزون های باغی هرمافوردیت (دوجنسی)هستند، بنابراین همه آنها توانایی تخمگذاری تخم را دارند که خود یک مشکل بزرگتر را در باغ ایجاد می کند. در این مقاله ترکیبی از روش های مختلف بمنظور رهایی از شر حلزون های باغی و جلوگیری از بازگشت مجدد آنها به مزرعه، آموزش داده شده است. 

1

روش کاهش فعالیت حلزون های باغی

  1. روش هاي کنترل حلزون هاي باغي مرحله 1
    1
    برای مبارزه با حلزون ها در هنگام صبح باغ خود را آبیاری کنید.حلزون های باغی بیشتر در خاک مرطوب و در شب فعال هستند. اگر بسترهای کاشت یا زمین های زراعی، کمی خشک باشند، لذا باغ شما برای فعالیت حلزون ها جذابیت کمتری خواهد داشت.
    • بنابراین، اگر شما یک تله ی حلزونی در باغ نصب کنید، باید باغ را آبیاری کنید تا حلزون ها را تشویق کنید که فعال شوند و طعمه را دریافت کرده و به تله بیافتند.
     
  2. روش هاي کنترل حلزون هاي باغي مرحله 2
    2
     قوطی های فلزی، تخته های چوبی و پناهگاه های دیگر برای زندگی حلزون ها، را از باغ خود بیرون آورید. در واقع حلزون ها در طول روز می توانند در این مکان ها پنهان شوند و در آنجا تخم گذاری کنند.
     
  3. روش هاي کنترل حلزون هاي باغي مرحله 3
    3
    برای مبارزه با  حلزون ها از پوسته ی تخم مرغ استفاده کنید.  پوسته های تخم مرغ را در اطراف ساقه ی گیاهان  که حلزون ها تمایل به جویدن آن قسمت را دارند، بریزید. در واقع با این کار، حرکت برای حلزون ها بر روی  لبه های سخت و تیز پوسته های تخم مرغ سخت می شود.
    • حلزون های باغی علاقه ی ویژه ای به تغذیه ی لوبیا، کلم، ریحان، گل زبان در قفا، گیاه هوستا، کاهو، توت فرنگی و همیشه بهار، دارند.
     
  4. روش هاي کنترل حلزون هاي باغي مرحله 4
    4
    بمنظور کنترل حلزون های باغی، گونه های گیاهی مقاوم به حلزون های باغی را برای کاشت انتخاب کنید. این گیاهان عبارتند از گیاهان شمعدانی، گیاهان حنا ، گیاهان زینتی، مریم گلی، رزماری، اسطوخودوس، بگونیا، خشخاش کالیفرنیا، گل آویز یا گل گوشواره و گیاه شاه پسند.
     
  5. روش هاي کنترل حلزون هاي باغي مرحله 5
    5
    بمنظور مبارزه با حلزون های باغی، حلقه های مسی برای گلدان ها و تنه ی درختان بسازید. می توانید یک حلقه ی مسی را در اطراف گیاهانی که در خاک کاشته شده اند، قرار دهید. حلزون های باغی نمی توانند از حلقه ی ضخیم مسی بالا روند.
    • می توانید حلقه و نوارهای مسی را خریداری کنید، اما حلقه ها باید حداقل 6 تا 8 اینچ (15 تا 20 سانتی متر) عرض داشته باشد.
     
 

2

روش جمع آوری حلزون ها با دست

  1. روش هاي کنترل حلزون هاي باغي مرحله 6
    1
      اواخر بعد از ظهر یا هنگام عصر، بمنظور کنترل حلزون های باغی، خاک را مرطوب کنید. قبل از اینکه بخواهید حلزون ها را با دست بردارید ابتدا باید آنها را از جای خود بیرون بکشید. قبل از اینکه حلزون ها  تخم گذاری کنند و در اوایل فصل زراعی، حلزون ها را با دست بردارید.
     
  2. روش هاي کنترل حلزون هاي باغي مرحله 7
    2
    منتظر بمانید تا خورشید غروب کند. یک چراغ قوه همراه خود به باغ یا مزرعه ببرید.
     
  3. روش هاي کنترل حلزون هاي باغي مرحله 8
    3
    سطل حاوی آب نمک را برای مبارزه با حلزون های باغی تهیه کنید. آب نمک مکانی است که حلزون های جمع آوری شده باید در آن ریخته شوند. اطمینان حاصل کنید که آب نمک در باغتان ریخته نشود زیرا گیاهان را از بین می برد.
     
  4. روش هاي کنترل حلزون هاي باغي مرحله 9
    4
     با یک انبرک یا  چاپستیک می توانید حلزون ها را بردارید. شما می توانید حلزون ها را از روی گیاهان با دستکش راحت بردارید.
     
  5. روش هاي کنترل حلزون هاي باغي مرحله 10
    5
    چراغ قوه را در باغ روشن نگه دارید و  حلزون ها را دنبال کنید. زیر برگ ها، روی برگ ها، زیر تخته ها و اطراف همه ی گیاهان  را نگاه کنید. یکی یکی حلزون ها را بردارید و در آب نمک بیندازید.
     
  6. روش هاي کنترل حلزون هاي باغي مرحله 11
    6
    آب نمک و حلزون های مرده را از باغ خود دور کنید.
     
 

3

مبارزه با حلزونها بروش تله ی حلزونی

  1. روش هاي کنترل حلزون هاي باغي مرحله 12
    1
    خاک باغتان را هنگام عصر یا شب بدلیل بیرون آمدن حلزون ها، و بمنظور کنترل حلزون های باغی مرطوب کنید.
     
  2. روش هاي کنترل حلزون هاي باغي مرحله 13
    2
    سطل پلاستیکی ماست یا ظرف عمق دار با لبه های صاف را بعنوان پایه ای برای تله استفاده کنید. شما می توانید تله حلزونی را بمنظور کنترل حلزون های باغی از فروشگاه های کشاورزی خریداری کنید.
  3. روش هاي کنترل حلزون هاي باغي مرحله 14
    3
    سطل مورد نظر را در داخل خاک باغ حفر کنید به طوریکه لبه ی سطل با سطح خاک همتراز باشد. اگر سطل در بالای سطح خاک گذاشته شود، حلزون ها قادر نخواهد بود وارد تله شوند.
     
  4. روش هاي کنترل حلزون هاي باغي مرحله 15
    4
    یک قاشق چایخوری (6 گرم) نمک داخل ظرف بریزید. نمک ها را در ته ظرف تله بپاشید. خیلی مراقب باشید که نمک  روی سطح خاک یا گیاهان، پاشیده نشود.
     
  5. روش هاي کنترل حلزون هاي باغي مرحله 16
    5
    یک قوطی نوشیدنی الکلی تازه را باز کنید. نوشیدنی را درست در لبه پایینی و حاشیه سطل  پر کنید. 
     
  6. روش هاي کنترل حلزون هاي باغي مرحله 17
    6
    تله ی حلزونی را در سایر مناطق باغ قرار دهید. این تله قابلیت جذب حلزون را در یک شعاع یک متری (3.2 فوت) تله دارد.
  7. روش هاي کنترل حلزون هاي باغي مرحله 18
    7
    سطل حاوی حلزون های مرده (تله ی حلزونی) را خالی کنید و هر چند روز یکبار ،دوباره آن را پر کنید، تا زمانی که مشکل حلزون در باغ حل شود.
     
 

4

سایر روش های کنترل حلزون ها

  1. روش هاي کنترل حلزون هاي باغي مرحله 19
    1
     اگر اردک یا جوجه در باغتان دارید، آنها را به منطقه ای که مشکل حلزون دارید، وارد کنید. اردک ها و مرغ ها، حلزون ها و دیگر موجودات کوچک در باغ را شکار کرده و می خورند. آنها حتی کود رایگان نیزبرای باغتان آماده می کنند.
  2. روش هاي کنترل حلزون هاي باغي مرحله 20
    2
     بمنظور کنترل حلزون های باغی، تفاله های قهوه را در خاک یا اطراف گیاهان بپاشید. تفاله های قهوه، خاک را خشک می کند و بنابراین حلزون ها دوست ندارند در زمین خشک حرکت کنند.
  3. روش هاي کنترل حلزون هاي باغي مرحله 21
    3
    قرص های حلزونی ( snail pellets) را در اطراف گیاهان، بمنظور مبارزه با حلزون های باغی قرار دهید. حلزون ها قرص ها را می خورند و  مسموم می شوند و می میرند، فقط باید بدانید که اینها برای حیوانات وحشی و حیوانات خانگی نیز سمی هستند.
     
  4. روش هاي کنترل حلزون هاي باغي مرحله 22
    4
     شن و ماسه یا پوست درختان را روی سطح خاک، بمنظور کنترل حلزون های باغی، پخش کنید. حرکت حلزون ها از شن و ماسه / پوست درخت دشوار می باشد و تمایلی به حرکت روی این سطوح ندارند مگر اینکه مجبور شوند.
  5. روش هاي کنترل حلزون هاي باغي مرحله 23
    5
    بمنظور کنترل حلزون های باغی، نمک را بر روی سطح خاک بپاشید. نمک برای  حلزون ها بسیار خطرناک است و می تواند آنها را بکشد اما چندان ایده خوبی نیست که در نزدیکی گیاهان یا در محل هایی که می خواهید گیاهان را رشد دهید، نمک پخش کنید.
     
  6. روش هاي کنترل حلزون هاي باغي مرحله 24
    6
     سعی کنید که موجودات زنده را برای خوردن حلزون ها در باغ جذب کنید. پرندگان، وزغ ها و حتی برخی از انواع مارها از حلزون ها (اغلب پرندگان) تغذیه می کنند.
  7. روش هاي کنترل حلزون هاي باغي مرحله 25
    7
    خاک دیاتومه ای (diatomaceous earth) را در اطراف گیاهان خود پخش کنید. یک راه حل عالی و طبیعی نه تنها برای از بین بردن حلزون ها، بلکه سایر موجودات نیز می باشد.( سنگ رسوبی سیلیسی است که ازبقایا یا تجمع پوسته سیلیسی یا اسکلت سیلیسی دیاتومه ها که جزو گیاهان تک سلولی آبزی یا جلبک هاست و درمحیط های دریائی یا دریاچه ای تشکیل شده است)

لطفا برای ارسال دیدگاه، ابتدا وارد سایت شوید.

دیدگاه‌ها  

# MOHAMMAD NASER
تشکر از مقاله زیبای تان دست تان درد نکند موضوعات خیلی عالی را یاد گرفتم و به زارعین کشور مان اطلاع رسانی میکنم.
تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت پرداخت آنلاین - بانک پارسیان پرداخت آنلاین - بانک اقتصاد نوین پرداخت آنلاین - بانک سامان