به آموزشگاه زراعت یار خوش آمدید.

سبد (0)

مبارزه با کپک خاکستری

مراحل آموزش مقابله با بیماری کپک خاکستری

بیماری کپک خاکستری در سراسر طول سال به گیاهان حمله می کند، کپک خاکستری در ماه های خشک سال، شیوع بیشتری دارد. عامل بیماری کپک خاکستری، خشکی بیش از حد ریشه است. بیماری کپک خاکستری در گیاهانی که ضعیف تر می باشند، گسترش  می یابد و می تواند ظاهر گیاه را خراب کند. لذا در مقاله زیر نحوه ی مقابله با بیماری کپک خاکستری، آموزش داده شده است. 

مراحل مبارزه با کپک خاکستری

  1. Image titled آموزش مبارزه با کپک خاکستري مرحله 1
    1
     بیماری کپک خاکستری را شناسایی کنید. بیماری کپک خاکستری، به شکل لکه های خاکستری رنگ در روی سطح برگ گیاهان ظاهر می شود.
     
  2. Image titled آموزش مبارزه با کپک خاکستري مرحله 2
    2
    برای مبارزه با کپک خاکستری، از روش های کنترل طبیعی استفاده کنید. شما می توانید کپک های خاکستری  را با دست های خود پاک کنید البته با این کار، شما کاملاً از شر این بیماری بطور کامل نجات نخواهید یافت، زیرا این بیماری با گیاه شما خو گرفته است. اگر لکه های روی برگ  گیاهتان با کپک پوشیده شده است، در صورت نیاز به گیاه موردنظر، برای سلامتی گیاه و حتی زمین می توانید بعضی از قسمت های گیاه را هرس کنید. هنگام هرس گیاه، اطمینان حاصل کنید که کل گیاه را از نظر آلودگی به کپک برگی بطور کامل بررسی کرده اید.
     
  3. Image titled آموزش مبارزه با کپک خاکستري مرحله 3
    3
    بمنظور از بین بردن  بیماری کپک خاکستری همچنین می توانید از کودهای شیمیایی استفاده کنید. اگر تمام برگ های آسیب دیده گیاه خود را کاملاً  از بین ببرید، در حقیقت با این کار آشپزخانه گیاه تان را نابود کرده اید، برای جلوگیری از این کار، بهتر است از اسپری آفت کش / قارچ کش استفاده کنید. البته استفاده از این اسپری ها، بیماری کپک برگی  را بطور کامل درمان نمی کند اما  گسترش آن را متوقف خواهد کرد. دستورالعمل های استفاده از اسپری آفت کش /قارچ کش  را با دقت بخوانید.
    • ظرف حاوی آفت کش و قارچ کش ها را حدود 30 سانتیمتر (8 اینچ) دور از گیاه نگه دارید و به اندازه کافی اسپری کنید که تمام سطح برگ را فرا گیرد و از برگ ها نیز سرازیر نشود.




      Image titled آموزش مبارزه با کپک خاکستري مرحله 3Bullet1
    • گیاه را اوایل یا اواخر روز با آفت کش و قارچ کش ها اسپری کنید، همچنین شما باید حشرات گرده افشان را که مانند زنبورها بر روی گیاه پخش می شوند، مانند مرحله ی قبل با آفت کش و قارچ کش ها اسپری  کنید. توجه داشته باشید که 14روز بعد نیز این کار را مجدداً تکرار نمایید.

      Image titled آموزش مبارزه با کپک خاکستري مرحله 3Bullet3
     
  4. Image titled آموزش مبارزه با کپک خاکستري مرحله 4
    4
    پیشنهاد می شود که برای جلوگیری از مقاوم شدن گیاهان آلوده به بیماری کپک خاکستری بطور مداوم و مستمر از روش های کنترل طبیعی و شیمیایی استفاده نکنید. بنابراین برای اینکه  گیاهان خود را از دست این کپک خاکستری نجات دهید، بایستی گیاهان خود را در آغاز فصل رشد، به خوبی آبیاری و تغذیه نمایید.

لطفا برای ارسال دیدگاه، ابتدا وارد سایت شوید.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت پرداخت آنلاین - بانک پارسیان پرداخت آنلاین - بانک اقتصاد نوین پرداخت آنلاین - بانک سامان