به آموزشگاه زراعت یار خوش آمدید.

سبد (0)

آموزش ساخت جعبه ی کاشت سبزیجات باغی

مراحل آموزش ساخت جعبه ی کاشت سبزیجات باغی

آموزش ساخت جعبه ی کاشت سبزیجات باغی شامل سه مرحله می باشد:آموزش فراهم کردن مکان برای جعبه های کاشتچیدن وسایل موردنیاز جهت ساخت جعبه های کاشتآموزش ساخت جعبه های کاشت باغی


جعبه های سبزیجات باغی، که با نام بسترهای کاشت بلند نیز شناخته می شوند، می توانند روش بسیار خوبی برای باغات باشند. جعبه های سبزیجات باغی بصورت کاملاً منظم و مرتب بنظر رسیده که به خوبی نیز زهکش می شوند و نگهداری از گیاهان را آسان می کنند. برای ساخت جعبه های کاشت باغی، ابتدا باید منطقه ای را که قصد دارید جعبه خود را قرار دهید تمیز کرده و سپس جعبه را بسازید.

 

1

آموزش فراهم کردن مکان برای جعبه های کاشت

  1. Image titled Build Vegetable Garden Boxes Step 1
    1

    اطمینان حاصل کنید که جعبه ی کاشت قادر به زهکشی آب اضافی است. جعبه های کاشت باغ را روی هر سطحی قرار ندهید که نتواند آب اضافی جعبه را جذب کند. به عنوان مثال، آسفالت و بتون، سطوح ایده آلی برای گذاشتن جعبه کاشت نیستند.
    • اگر قصد دارید جعبه را روی سطحی که قبلاً با چمن پوشانده شده بگذارید، ابتدا باید با استفاده از یک بیل کل چمن را از زمین بیرون بکشید.
     
  2. Image titled Build Vegetable Garden Boxes Step 2
    2
    اگر زهکشی بخوبی انجام نمی شود سنگریزه یا شن و ماسه به خاک اضافه کنید. اگر زهکشی یک مشکل واقعی در باغتان است، مثلا اگر بلافاصله پس از بارش باران گودال شکل می گیرد و آب به سرعت نیز تخلیه نمی شود، ترکیبات زیادی از سنگ های مختلف را به زمین برای بهبود زهکشی، اضافه کنید.
     
  3. Image titled Build Vegetable Garden Boxes Step 3
    3
    علف های هرز را از مکانی که قرار است جعبه ی کاشت را بگذارید، حذف کنید. اگر علف های هرز در این منطقه مقاوم شدند، باید قبل از اینکه بستر کاشت باغ را بسازید، آنها را از بین ببرید. شما می توانید مقداری فیبرهای زراعی مقاوم در برابر علف های هرز روی بستر کاشت قرار دهید؛ این امر باعث می شود که آب اضافی تخلیه شود، اما اجازه نخواهد داد که علف های هرز روی فیبرها رشد کنند.
    • به جای آن، چندین لایه روزنامه یا مقوا قدیمی روی سطح خاک نیز می توانید قرار دهید. این مواد کمک به حذف علف های هرز می کند.
     
  4. Image titled Build Vegetable Garden Boxes Step 4
    4
    خاک سطح الارضی تازه برای جلوگیری از رشد علف های هرز اضافه کنید. اگر مشکل جدی علفهای هرز دارید،  30 سانتی متر از(76.2 سانتی متر) خاک سطح الارضی قبلی را برداشته و آن را با خاک سطح الارضی تازه جایگزین کنید. پس از انجام این کار، فیبر کنترل علف های هرز را در منطقه ای که قصد دارید جعبه خود را قرار دهید، بگذارید.
    • شما همچنین می توانید از علف کش های شیمیایی استفاده کنید. در صورت انتخاب این نوع علف کش ها، برچسب تولید کننده را بخوانید.
     
 

2

چیدن وسایل موردنیاز جهت ساخت جعبه های کاشت

  1. Image titled Build Vegetable Garden Boxes Step 5
    1
    از چوب و الوارهای محکم برای ساخت جعبه ها استفاده کنید. برای ساخت جعبه های کاشت، به الوار و قطعات چوب نیاز دارید. اطمینان حاصل کنید که چوب ها بدرستی محکم و بهم وصل شده اند یا از بست های نگهدارنده استفاده کنید. این کار به جعبه کاشت کمک می کند تا مدت بیشتری سالم باقی بماند.
    • اگر از چوب های استفاده شده و  اصلاح شده مانند تخته های راه آهن استفاده می کنید، بررسی کنید که آنها برای گیاه ایمن هستند. زیرا برخی از چوب ها با مواد شیمیایی آلوده می شوند که  روی گیاهان تأثیر منفی می گذارد.
     
  2. Image titled Build Vegetable Garden Boxes Step 6
    2
    یک کیت آماده از وسایل موردنیاز جهت ساخت جعبه ی کاشت باغ خریداری کنید. این کیت ها شامل چوب هایی با طول های از قبل اندازه گیری شده و تمام مواردی است که شما به آن نیاز دارید تا بتوانید یک جعبه بسازید. این کیت همچنین ممکن است تنها شامل اتصالات الوارها باشد.
    • در صورتی که فقط کیتی که شامل اتصالات مانند بست و ... را خریداری کردید، باید خودتان چوب ها را جداگانه تهیه کنید.
  3. Image titled Build Vegetable Garden Boxes Step 7
    3
    چهار قطعه چوب  برای ساخت یک جعبه ی مربع یا مستطیل شکل آماده کنید. اگر جعبه ها به اندازه کافی عریض نیستند، برای فراهم کردن عمق مناسب،  اندازه را دو برابر کنید و جعبه را با دو ردیف تخته در هر طرف، بسازید.
     
  4. Image titled Build Vegetable Garden Boxes Step 8
    4
    اتصالات لازم برای ساخت جعبه های کاشت را بخرید. اگر از کیت استفاده نکردید، باید لوازم اتصالات  را تهیه کنید. شما می توانید از اتصلات فلزی برای چوب استفاده کنید که روی جعبه ها نصب می شوند، بنابراین می توانید آنها را در زوایای درست با میخ وصل کنید و یا اتصالات فلزی مانند براکت های زوایه ی قائم نصب کنید. از هر نوع اتصالی که استفاده مي کنيد، حداقل چهار (يا هشت عدد، اگر مي خواهيد جعبه اي عميق تر بسازيد) عدد بخرید.
    • شما همچنین نیاز به تعدادی میخ برای اتصالات، و یک پیچ گوشتی دستی، دریل و مته دارید.
     
  5. Image titled Build Vegetable Garden Boxes Step 9
    5
    برای ساخت یک جعبه باغ منحصر به فرد، از وسایل چندمنظوره استفاده کنید. می توانید جعبه های کاشت شبزیجات باغ را با استفاده از آجر یا بلوک های ساختمانی بسازید. شما همچنین می توانید اقلام قدیمی را برای جعبه های باغی بازسازی کنید. این شامل فریم های قدیمی تخت یا مبلمان مانند کشو های چوبی دراورها است. شما ممکن است نیاز به ایجاد سوراخ با دریل بر روی تعدادی از این وسایل قدیمی و بی استفاده، داشته باشید. شما می توانید دیوارهای درختی درست کنید یا از ورقه های فلزی، کیسه های شن و ماسه یا با کنده ی درخت دیوارهای جعبه باغ خود را بسازید.
    • فقط مطمئن شوید که هر چه استفاده می کنید، نسبت به آب مقاوم است.
    • وسایل چوبی باید با اتصالات محکم نگه داشته شوند، که باعث افزایش ماندگاری جعبه ها خواهد شد.
     
 

3

آموزش ساخت جعبه های کاشت باغی

  1. Image titled Build Vegetable Garden Boxes Step 10
    1
    شروع به ساخت منطقه ای که در آن قرار است بستر کاشت را قرار دهید. برای انجام این کار می توانید از اسپری رنگ استفاده کنید و خط کشی کنید یا از تعدادی ریسمان که به تعدادی پایه در نقاط مشخص گره می خورند، استفاده کنید. اگر از بست استفاده می کنید، انها را در چهار گوشه بستر قرار دهید.
     
  2. Image titled Build Vegetable Garden Boxes Step 11
    2
    تخته های موردنیاز برای جعبه ی کاشت را برش دهید. اگر تخته ها را برش می دهید، آنها را دقیقا به اندازه جعبه برش دهید. شما آنها را درون خاک فرو نمیبرید، بنابراین عرض آن باید هم اندازه ی ارتفاع بستر کاشت باشد.
     
  3. Image titled Build Vegetable Garden Boxes Step 12
    3
    تخته های جعبه را در جای خود با دریل پیچ کنید. ساده ترین راه برای ساخت بسترها این است که تخته ها را مستقیما به بست ها پیچ کنید.
    • بهتر است از یک فرد دیگر برای نگه داشتن قطعات در هنگام استفاده از دریل  کمک بگیرید.
     
  4. Image titled Build Vegetable Garden Boxes Step 13
    4
    مواد مقاوم در برابر علف هرز را به جعبه ی کاشت اضافه کنید. هنگامی که جعبه ساخته شد، لایه ی مقاوم در برابر علف هرز را به دو طرف جعبه بچسبانید یا با گیره به بدنه وصل کنید. این کار اجازه می دهد تا آب به آن نفوذ کند، البته علف های هرز و حشرات حیوانات نمی توانند از طریق فیبر به جعبه باغ منتقل شوند.
    • شما همچنین می توانید جعبه را با چند لایه از روزنامه یا مقوا قدیمی مقاوم کنید.
     
  5. Image titled Build Vegetable Garden Boxes Step 14
    5
    جعبه کاشت باغ را با خاک سطح الارضی پر کنید. خاک سطحی یا ترکیبی از کمپوست و خاک سطح الارضی را اضافه کنید تا لایه خاک تا حدود دو اینچ روی جعبه باشد. سپس خاک را به آرامی به پایین فشار دهید.
    • سطح خاک ممکن است بعد از اینکه خاک را آب دادید، جمع شود. خاک نیز با گذشت زمان ته نشین می شود، بنابراین ممکن است نیاز به افزودن خاک سطح الارضی بیشتر باشد.
     
  6. Image titled Build Vegetable Garden Boxes Step 15
    6
    گیاهان را در باغ بکارید. هنگامی که خاک سطح الارضی را اضافه کردید، در باغتان سبزیجات دلخواه بکارید. یک لایه مالچ در اطراف گیاهان اضافه کنید تا گیاه را در برابر علف های هرز حفظ کنید و به گیاهان برای حفظ رطوبت ریشه ها کمک کنید.

لطفا برای ارسال دیدگاه، ابتدا وارد سایت شوید.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت پرداخت آنلاین - بانک پارسیان پرداخت آنلاین - بانک اقتصاد نوین پرداخت آنلاین - بانک سامان