به آموزشگاه زراعت یار خوش آمدید.

سبد (0)

آموزش کاشت انواع فلفل ها

مراحل آموزش کاشت انواع فلفل ها

آموزش کاشت انواع فلفل ها شامل سه مرحله می باشد:آموزش آماده سازی باغ جهت کاشت فلفلآموزش رشد فلفل از طریق بذرآموزش کاشت فلفل

از انواع ترد و شیرین فلفل گرفته تا انواع ریز و تند، گونه های بی شماری از فلفل برای کاشت وجود دارد. چه شما تصمیم کاشت فلفل از طریق نشاء و  چه از طریق گیاه سالم ، را داشته باشید، می توانید از انواع مختلف فلفل برای کاشت در حیاط خلوت خود استفاده کنید! مراحل زیر را دنبال کنید تا چگونگی آماده سازی باغ تان را فرا گیرید، سپس فلفل ها را بکارید و از آنها مراقبت کنید تا سال آینده به بار بنشینند.

 

1

آموزش آماده سازی باغ جهت کاشت فلفل

  1. 1
    واریته ی فلفل موردنظرتان را انتخاب کنید . انواع مختلف فلفل در بازار وجود دارد، و  بسته به اندازه، رنگ و میزان تندی دلخواه تان، فلفل موردنظرتان را انتخاب کرده و بکارید.
    • فلفل دلمه ای، که فلفل شیرین (اطلاعات بیشتر در سایت زراعت یار ) نیز نامیده می شود، از همه گونه های فلفل ملایم تر است. که در رنگ های قرمز، نارنجی، زرد و سبز ظاهر می شوند و  به اندازه ی یک مشت هستند. این نوع فلفل را برای خام خوردن یا افزودن به انواع غذاها می کارند.
    • فلفل تند در بسیاری از واریته های مختلف آمده است. از لحاظ میزان تندی متوسط، فلفل آناهیم anaheim را می توان نام برد، البته واریته های معروف دیگری از جمله فلفل هالوپینو jalapeno  و فلفل سرانو serrano  نیز موجود می باشد.
     
  2. 2
    یک قطعه زمین از باغ تان برای کاشت فلفل انتخاب کنید. مکانی در حیاط با نور کامل و زهکشی خوب انتخاب کنید.
    • شما می توانید بزرگترین فلفل را در نور کامل پرورش دهید، البته می توان در یک بستر کاشت با  سایه جزیی نیز فلفل کاشت.  از کاشت فلفل در یک منطقه با سایه کامل اجتناب کنید.
    • اگر خاک شما بسیار سخت و سفت است و یا در معرض بارش باران قرار می گیرد، از گلدان  یا بستر کاشت بلند برای فلفل ها استفاده کنید.
     
  3. آموزش پرورش انواع فلفل ها 3
    3
    اگر اطلاعات بیشتری درباره ی رشد فلفل های خوب می خواهید، pH خاک را بررسی کنید. فلفل ها در خاکی با pH بین 6.2 تا 7.0 بهتر رشد می کنند. با این حال، به دلیل بالا بودن خطا در میزان مقیاس pH، فلفل می تواند شرایط کمی قلیایی را نیز تحمل کند. 
    • این مرحله اجباری نیست، اما می تواند به شما در تعیین بهترین راهکار برای حفظ سلامت خاک و گیاهان کمک کند.
     
  4. 4
    از اصلاح کننده ی خاک استفاده کنید تا خاک شما را برای مدت طولانی تر سالم نگه دارد. در حالی که کود بر روی مواد مغذی خاک تأثیر می گذارد، اصلاح کننده ها، جنبه های شرایط فیزیکی خاک، از جمله pH آن را بهبود می بخشد. اگر خاک شما معمولاً اسیدی باشد، چندین ماه قبل از کاشت، مقداری آهک به خاک اضافه کنید، سپس آزمایش دیگری برای pH انجام دهید تا مطمئن شوید که در محدوده مورد نظر هستید. اگر خاک شما بیش از حد قلیایی باشد، از پیت ماس یا سولفور باغی استفاده کنید.
     
  5. آموزش پرورش انواع فلفل ها 4
    5
    برای کاشت انواع فلفل، خاک  را آماده کنید. کمپوست را به خاک  اضافه کنید و سنگ ها را از بین ببرید و هر تکه بزرگ خاک را نیز از زمین اصلی جدا کنید.
    • کود شامل پودر ماهی، کود مرغی یا کود از پیش مخلوط شده را خریداری کنید.
    • برای جلوگیری ازرشد بی رویه ی علف های هرز در زمین فلفل، تمام آنها را با دستتان بیرون بکشید .
     
 

2

آموزش رشد فلفل از طریق بذر

  1. آموزش پرورش انواع فلفل ها 5
    1
    زمان مناسب برای کاشت فلفل را پیدا کنید. انواع مختلف فلفل زمان متفاوتی نیز برای رشد دارند، بنابراین برای گونه های فلفل موردنظرتان زمان مناسب را بررسی و  پیدا کنید. زمان رشد فلفل تند طولانی است - حدود 12 هفته تا زمان بلوغ و رسیدگی- در حالی که فلفل های دلمه ای حدود 8 هفته طول می کشد تا به مرحله بلوغ برسند.
    • فلفل ها در خاک سرد یا یخ زده رشد نمی کنند، پس منتظر بمانید تا آب و هوا به اندازه ی کافی گرم شود.
    • فلفل  را در خارج از خانه حداقل یک ماه پس از آخرین روز یخبندان برای رسیدن به بهترین درجه حرارت خاک، بکارید. شما می توانید آخرین تاریخ یخبندان را در منطقه خود تخمین بزنید.
    • تاریخی را که احساس می کنید با درجه حرارت مورد نیاز خاک بیرونی برای فلفل منطبق است انتخاب کنید و 8-10 هفته از آن تاریخ بشمارید. این زمانی است که نشاءها را آماده کنید. روزی که به یادتان می ماند معمولا زمان مناسب برای کاشت فلفل است، به این معنی که بذرها  را  اوایل ماه اسفند آماده کنید.
     
  2. آموزش پرورش انواع فلفل ها 6
    2
    بذرهای فلفل را بخیسانید. خیساندن بذرهای انواع فلفل به شکستن پوشش بذر و تسریع در روند رشد فلفل کمک کند. بذرها را در یک فنجان آب قرار دهید و آنها را بمدت 2-8 ساعت یا تا زمانی که بذرها به ته فنجان فرو روند، کنار بگذارید.
    • یک فنجان چای بابونه رقیق، برای ضدعفونی کردن بذرها و شکستن پوشش بذر، درست کنید.
    •  اگر چای بابونه در دسترس تان نیست، دو قاشق غذاخوری پراکسید هیدروژن (مایع سفید کننده یا آب اکسیژنه) را با یک فنجان آب ولرم برای خیساندن بذرها ترکیب کنید.
     
  3. آموزش پرورش انواع فلفل ها 7
    3
    بذرهای فلفل را در یک سینی بذر بکارید. بذرهای فلفل تنها تا زمانی در این سینی باقی خواهند ماند که آماده ی کاشت شوند، بنابراین نگران استفاده از هر چیز خیلی خوب یا فانتزی تان نباشید.
    • خرید یک سینی بذر ساده ترین مکان برای کاشت بذر فلفل می باشد یا خودتان با استفاده از یک قوطی شیر پلاستیکی یا مقوایی با ایجاد حفره هایی در پایین، سینی بذر را درست کنید.
    • پایین سینی بذر را با سنگریزه یا سنگهای کوچک پر کنید و سپس با خاک گلدانی پوشش دهید.
    • بذرهای فلفل را در عمق نیم اینچ (1 سانتیمتر) زیر سطح خاک بکارید و خوب آبیاری کنید.
     
  4. آموزش پرورش انواع فلفل ها 8
    4
    از چراغ ها برای کمک به رشد بذرهای فلفل استفاده کنید. فلفل ها به نور زیادی احتیاج دارند، و بذرها نمی توانند نور کافی از یک پنجره دریافت کنند. لذا، از لامپ بزرگ استفاده کنید (لازم نیست داغ شود) و در صورت امکان آن را  نزدیک به نشاء های فلفل قرار دهید.
     
  5. 5
    هنگامی که برگ های فلفل شروع به رشد کردند، نشاء های فلفل را به گلدان های جدید انتقال دهید. هنگامی که هر نشاء فلفل دارای دو جفت برگ حقیقی شد، آنها را از سینی های استارتر به گلدان های 5 تا 10 سانتیمتری حاوی خاک گلدانی منتقل کنید. گیاهان را در زیر نور نگه دارید تا آنها به اندازه ی 4-6 اینچ (10-15 سانتیمتر) رشد کنند.
    • برگهای واقعی یا حقیقی برگهایی هستند که در گیاه فلفل کامل مشاهده می کنید، و بزرگ و نوک تیز هستند، بر خلاف لپه های گرد که از اولین نشاء جوانه می زنند.
     
  6. آموزش پرورش انواع فلفل ها 9
    6
    زمانی که نشاءهای فلفل به اندازه ی 4-6 اینچ (10-15 سانتیمتر) رشد کردند، نشاءها را مقاوم سازی کنید. گیاهان فلفل ظریف هستند و باید به تدریج در محیط بیرونی سردتر قرار بگیرند قبل از اینکه بطور کامل به زمین اصلی منتقل شوند.
    • تقریبا دو هفته قبل از اینکه برنامه ریزی کردید گیاهان را به خارج از خانه انتقال دهید، باید به تدریج گیاهان را در معرض آب و هوای بیرونی قرار دهید.
    • با قرار دادن نشاءهای فلفل در خارج از منزل برای چند ساعت در روز، در یک منطقه ای که از نور مستقیم و باد حفاظت می شود، کار مقاوم سازی را شروع کنید. به آهستگی تعداد ساعت هایی که گیاهان در بیرون برای ادامه رشد باقی می مانند، را افزایش دهید.
    • از گذاشتن فلفل ها در طول شب در بیرون، تا زمانی که تقریباً در حال مقاوم سازی اند، اجتناب کنید.
     
  7. آموزش پرورش انواع فلفل ها 10
    7
    نشاءهای فلفل را برای انتقال به زمین اصلی آماده کنید. هنگامی که فلفل ها حداقل 4-6 سانتی متر (10-15 سانتیمتر) رشد کردند، به اندازه کافی بزرگ هستند تا در بیرون کاشته شوند.
     
 

3

آموزش کاشت انواع فلفل

  1. آموزش پرورش انواع فلفل ها 11
    1
    فلفل ها را بکارید. بین هر گیاه حدود 18-24 اینچ (45-61 سانتی متر) فاصله بگذارید، و در صورت لزوم، از قیم برای کمک به ایستادن گیاه استفاده کنید.
    • این روند یکسان است چه اگر شما فلفل را از طریق بذر بکارید یا اگر نشاء را خریداری کنید.
    • فلفل ها را در عمق مناسب در خاک باغ بکارید همانطور که در گلدان گذاشته شده بودند.
    • فاصله ی ردیف های فلفل از هم باید حدود 10-15 اینچ (25-38 سانتی متر) از هم باشد.
     
  2. آموزش پرورش انواع فلفل ها 12
    2
    گیاهان فلفل را به طور منظم آبیاری کنید. خاک می تواند در هر زمانی خشک شود، اما گیاهان فلفل، هنگامی که به طور مرتب آبیاری شوند، می توانند میوه ی بزرگتر و آبدارتری تولید کنند. به گیاه به اندازه کافی آب دهید تا خاک برای ریشه ها مرطوب بماند.
     
  3. آموزش پرورش انواع فلفل ها 13
    3
    مالچ را به خاک اضافه کنید. افزودن مواد مغذی به خاک به رشد فلفل ها کمک می کند و  به جلوگیری از رشد سریع علف های هرز و مسدود کردن راه برای آنها، کمک می کند.
    • برای گیاهان فلفل، کاه و چمن خرد شده مالچ های خوبی می باشند.
    • یک لایه مالچ در حدود دو اینچ (4-5 سانتیمتر)  به تمام خاک بین هر گیاه و اطراف هر فلفل اضافه کنید.
     
  4. آموزش پرورش انواع فلفل ها 14
    4
    علفهای هرز را با دست از خاک بیرون بکشید. اگر علف های هرز از طریق مالچ بیرون آمدند، آنها را به آرامی با دست بیرون بکشید تا به ریشه های گیاه فلفل آسیب نرسانید. علف های هرز با گیاهان بر سر فضا و مواد مغذی رقابت می کنند و بنابراین باید از منطقه کاشت حذف شوند.
     
  5. آموزش پرورش انواع فلفل ها 15
    5
    در صورت لزوم، گیاه فلفل را کوددهی کنید. رشد آهسته یا ظهور برگ های کم رنگ، نشان دهنده ی این است که گیاهان فلفل نیاز به کوددهی دارند. کود نیتروژن بالا مانند امولسیون ماهی یا کمپوست چای را انتخاب کنید و روی زمین پخش کنید. دستورالعمل های روی بسته ی کود را مطالعه کنید، قبل از کوددهی آبیاری کنید زیرا در غیر اینصورت کوددها شسته می شوند.
     
  6. آموزش پرورش انواع فلفل ها 16
    6
    فلفل ها را برداشت کنید. معمولا، مدت دو ماه طول می کشد تا فلفل ها به اندازه کافی بالغ شده و آماده ی برداشت شوند. برای تشویق گیاه فلفل برای تولید زودرس در فصل، فلفل ها را درست قبل از زمان اوج رسیدگی و بلوغ  برداشت کنید.
    • بنابراین اواخر فصل زمانی که گیاه فلفل نزدیک به پایان فصل تولید است،  می توانید به آنها اجازه دهید که قبل از برداشت، کمی بیشتر رسیده شوند. رنگ  تیره تر، فلفل های رسیده تر.
    • فلفل را از بالای ساقه برش دهید. کشیدن فلفل  می تواند به ساقه های شکننده و ریشه های گیاه آسیب برساند.
    • اگر شما منتظر یخبندان باشید، مطمئن شوید که تمام میوه ها را چیده اید، حتی اگر آن کمی رسیده شده باشند. یخبندان و سرما به هر میوه ی باقی مانده آسیب می رساند.
     
  7. Image titled Grow Peppers Intro
    7
    پایان.

لطفا برای ارسال دیدگاه، ابتدا وارد سایت شوید.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت پرداخت آنلاین - بانک پارسیان پرداخت آنلاین - بانک اقتصاد نوین پرداخت آنلاین - بانک سامان