به آموزشگاه زراعت یار خوش آمدید.

سبد (0)

آموزش کاشت فلفل قرمز

مراحل  کاشت فلفل قرمز

فلفل قرمز یک فلفل چیلی محبوب است که برای ادویه غذاها بویژه در مکزیک و ایالات متحده استفاده می شود. از طرف دیگر به نام فلفل آنوم"capsicum annuum"، نیز شناخته می شود، این فلفل قرمز نازک را می توان در محیط بیرون و در خاک شنی و اسیدی کاشت. اگرچه این فلفل ها چند ساله هستند، به این معنی که آنها بطور مداوم رشد می کنند، اما برداشت آنها در سال دوم کاهش می یابد، بنابراین فلفل قرمز غالباً دوباره کاشته می شوند. فلفل قرمز در تابستان در مناطق سردتر رشد می کند. چگونگی کاشت و پرورش فلفل قرمز  در مقاله ی زیر شرح داده شده است.

 

مراحل

  1. Image titled Grow Cayenne Peppers Step 1
    1
    مکان کاشت فلفل قرمز را مشخص کنید. اگر در منطقه ای با آب و هوای گرم زندگی می کنید، باید فلفل قرمز را بیرون از خانه بکارید. افرادی که در هوای سردتر زندگی می کنند، باید فلفل قرمز را در گلدان بکارند که بتوانند گیاهان را براساس گرمی هوا به داخل و خارج از خانه انتقال دهند.
    • اگر قصد دارید فلفل قرمز را در گلدان بکارید، یک گلدان با سوراخ زهکشی انتخاب کنید. یک ظرف کم عمق نیز در زیر گلدان قرار دهید، تا بتوانید خاک را بخوبی آبیاری کنید.
     
  2. Image titled Grow Cayenne Peppers Step 2
    2
     اگر هنوز دمای بیرون به 75 درجه فارنهایت (24 درجه سانتیگراد) نرسیده است، بذرهای فلفل قرمز را در کیسه های کاشت نایلونی، بکارید. هر چند که امکان کوددهی بذرها بیرون از خانه و یا در یک گلدان بهتر می باشد، اما فلفل قرمز در دما و حرارت ثابت 75 تا 85 درجه فارنهایت (24 تا 29 درجه سلسیوس) بهتر جوانه می زند، که اغلب این دما برای مکان هایی که یخبندان  و یا حتی دمای عادی داخلی  دارند، بسیار گرمتر می باشد .
    کیسه های کشت نایلونی: این کیسه ها بعنوان بسترهای ارزان و قابل دسترس در کشت هیدروپونیک، ,گلدانی و نشائی راه حل مناسبی بمنظور صرفه جویی در زمان و مدیریت مصرف آب و کود در گلخانه به شمار می روند.
    • بذرهای فلفل قرمز را در یک لیوان آب بمدت یک شب بخیسانید.

    • Image titled Grow Cayenne Peppers Step 2Bullet1
    • کیسه های کشت نایلونی را تا 1/2 اینچ (1.3 سانتی متر) با ترکیبی از بذرهای تجاری فلفل قرمز پر کنید.  3 یا 4 بذر فلفل قرمز را در هر سلول قرار دهید. سعی کنید آنها را به طور مساوی در سلول ها پخش کنید. با 1/4 اینچ (0.6 سانتی متر) مخلوط خاک گلدانی، بذر  فلفل قرمز را بپوشانید.
    • خاک را مرطوب کنید. کیسه کشت را با پوشش پلاستیکی بپوشانید. آن را در برابر یک پنجره ی آفتابی یا در بالای یخچال بگذارید تا جوانه بزنند. در صورت نیاز خاک را بعد از 1 تا 6 هفته مرطوب کنید.

      Image titled Grow Cayenne Peppers Step 2Bullet3
    • طی چند هفته آینده نشاءهای فلفل قرمز را تُنک کنید. در ابتدا ضعیف ترین نشاء را هنگامي که اولين برگ شان رشد می کند، بچینید. تمام نشاءهای ضعیف را بجز یک نشاء که دو برگ تشکیل داده ، حذف کنید. این نشاء  فلفل قرمز باید آماده ی کاشت شود تا زمانی که خطر یخبندان وجود ندارد.
     
  3. Image titled Grow Cayenne Peppers Step 3
    3
    برای کاشت نشاءهای فلفل قرمز خاک موردنظر را انتخاب  یا اصلاح کنید. اگر قصد کاشت فلفل های قرمز را در باغ دارید، باید بستر کاشتی انتخاب کنید که حداقل 8 ساعت نور هر روز دریافت کند.
    • اگر قصد دارید که گیاه فلفل های قرمز را در فضای بیرون از خانه بکارید، باید کمپوست به خاک اضافه کنید. خاک باید کمی اسیدی باشد. شما می توانید مقداری سولفات آلومینیوم برای افزایش اسیدیته خاک نیز اضافه کنید.

      Image titled Grow Cayenne Peppers Step 3Bullet1
    • اگر قصد دارید فلفل قرمز را در گلدان بکارید، می توانید مخلوط گلدانی را از فروشگاه باغبانی خریداری کنید. شما همچنین می توانید مخلوط گلدانی را خودتان را با ترکیبی از خاک های لومی، پیت ماس و شن و ماسه تهیه کنید. لذا باید مخلوط خاک گلدانی فوق را در آون به مدت 1 ساعت استریل کنید. خاک را در یک تابه کم عمق ریخته و حرارت را  روی 220 درجه فارنهایت (140 درجه سلسیوس) تنظیم کنید.

      Image titled Grow Cayenne Peppers Step 3Bullet2
     
  4. Image titled Grow Cayenne Peppers Step 4
    4
    برای کاشت نشاءهای فلفل قرمز، سوراخ های کوچکی به فاصله های حدود 2 فوت (0.6 متر) در باغ حفر کنید. سوراخ ها باید عریض تر از عمق باشد تا ریشه های  فلفل قرمز گسترش یابند. اگر فلفل قرمز را در گلدان کاشتید، قبل از قرار دادن گیاه فلفل قرمز در گلدان، باید خاک آن را بیرون بریزید، بنابراین خاک را با فشار دادن بسمت پایین، فشرده نکنید.
     
  5. Image titled Grow Cayenne Peppers Step 5
    5
    نشاءهای فلفل قرمز کاشته شده را از کیسه ی کاشت جدا کنید. به آرامی با فشار به اطراف کیسه، نشاء را بیرون آورید.
     
  6. Image titled Grow Cayenne Peppers Step 6
    6
     ریشه ی توپی فلفل قرمز را در سوراخ های کوچک قرار دهید. خاک را روی ریشه اضافه کنید. هنگامی که خاک ته نشین شود، ممکن است نیاز به افزودن خاک بیشتر به پایه گیاه فلفل قرمز داشته باشید.
    • اگر از گلدان استفاده می کنید، باید گلدان را تا 1.5 اینچ (3.8 سانتیمتر) پر کنید.
     
  7. Image titled Grow Cayenne Peppers Step 7
    7
    خاک را بخوبی با آب آبیاری کنید. هنگامی که یک اینچ (2.5 سانتی متر) از سطح خاک خشک شد، باید گیاهان  فلفل قرمز را آبیاری کنید. اگر یک گلدان آبیاری می کنید، تا جایی که آب به زیر گلدانی منتقل شود، آبیاری کنید.
     
  8. Image titled Grow Cayenne Peppers Step 8
    8
    علف های هرز را در اطراف گیاه فلفل بطور مرتب حذف کنید.  برای جلوگیری از علف های هرز و حفظ رطوبت خاک، اطراف گیاه فلفل قرمز را مالچ بریزید.
     
  9. Image titled Grow Cayenne Peppers Step 9
    9
    گیاه فلفل قرمز را در طول روزهایی که دما بیش از 60 درجه فارنهایت (16 درجه سانتیگراد) باشد، بیرون از خانه قرار دهید. در غیر این صورت، فلفل قرمز را در مقابل یک پنجره آفتابی قرار دهید و مطمئن شوید که حداقل 8 ساعت نور  در روز دریافت می کند.
    • اگر دیوار بیرون از خانه گرما را منکعس کند، و جنسی مانند روکش کاری فلزی ( metal siding) داشته باشد، می توان فلفل قرمز را در طول روز کنار آن قرار داد. زیرا افزایش دما باعث تولید میوه بیشترمی شود.
     
  10. Image titled Grow Cayenne Peppers Step 10
    10
    هنگامی که فلفل های قرمز به اندازه ی  3 تا 6 اینچ (7.6 تا 15.2 سانتی متر) رسیدند، ساقه های فلفل را برش دهید. این کار برای چیدن فلفل ها ترجیح داده می شود.در نظر داشته باشید که فلفل قرمز معمولا بین 70 تا 80 روز پس از جوانه زنی، توسعه پیدا می کند.

لطفا برای ارسال دیدگاه، ابتدا وارد سایت شوید.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت پرداخت آنلاین - بانک پارسیان پرداخت آنلاین - بانک اقتصاد نوین پرداخت آنلاین - بانک سامان