به آموزشگاه زراعت یار خوش آمدید.

سبد (0)

آموزش کاشت و پرورش زردک وحشی

مراحل کاشت و پرورش زردک وحشی

زردک وحشی یا هویج وحشی (Pastinaca sativa) ریشه یک سبزی است که با گیاه هویج مرتبط است. زردک وحشی شبیه هویج می باشد، اما بسیار کمرنگ تر از هویج هستند ولی  عطر و طعم قوی تری دارند. همانند هویج، زردک نیز بومی Eurasia  هستند و از دوران باستان بعنوان یک گیاه خوردنی شناخته شده است. 

مراحل کاشت زردک

  1. آموزش کاشت و پرورش زردک مرحله 1
    1
    مکان موردنظر جهت کاشت زردک را آماده کنید. خاک را با یک چنگک (fork) نرم کنید و علف های هرز یا سنگهای بزرگ را حذف کنید. برای ایجاد یک سطح صاف از شن کش (rake) استفاده کنید. از یک هد برای شن کش استفاده کنید تا به آرامی خاک را  فشار دهد  و بار دیگر سطح را صاف کنید.
     
  2. آموزش کاشت و پرورش زردک مرحله 2
    2
    یک تکه ریسمان  روی سطح خاک قرار دهید تا مطمئن شوید که ردیف های کاشت را در یک خط مستقیم حفر می کنید. شما همچنین برای محکم کاری می توانید یک تخته ی چوبی در کنار خطی که ساخته اید، قرار دهید.  تخته چوبی درست در کنار خطی که از طریق ریسمان درست کرده اید بعنوان یک راهنما برای شما می باشد.
  3. آموزش کاشت و پرورش زردک مرحله 3
    3
    از یک نی یا چوب یا هر ابزار دیگری، برای حفر سوراخ های باریک که بتوان بذرهای زردک را در آن قرار داد، استفاده کنید. سوراخ باریکی که ایجاد کردید باید حدود 1 سانتیمتر (0.4 اینچ) عمق داشته باشد. بذر زردک را در سوراخ بکارید. بذرها را درون حفره ها قرار دهید و در فاصله توصیه شده روی پاکت بذور، بذرها را بکارید. اگر شما بیش از یک بذر در هر سوراخ کاشتید باید یک فاصله 45 سانتیمتری (17.7 در)  بین هر گودال در نظر بگیرید.
    توجه: اگر مایلید از فروشگاه زراعت یار، بذر زردک خود را تهیه کنید روی لینک روبرو کلیک فرمایید: بذر زردک
آموزش کاشت و پرورش زردک مرحله 4
  1. آموزش کاشت و پرورش زردک مرحله 5
    1
    با استفاده از کج بیل، بذرهای زردک را به آرامی با خاک بپوشانید. سپس، با استفاده از سر فلزی شن کش، خاک را به آرامی روی بذر فشرده کنید.
     
  2. آموزش کاشت و پرورش زردک مرحله 6
    2
    اگر خاک خشک بود، بذرهای زردک را آبیاری کنید. در طول فصل رشد گیاه زردک، خاک باید مرطوب و بدون علف های هرز نگهداری شود.
     
  3. آموزش کاشت و پرورش زردک مرحله 7
    3
    برای محافظت از گیاهان زردک در برابر سرمای بهاره، یک چهارچوب و قاب برای پوشش دادن گیاهان با استفاده از دریل بسازید. روی دو طرف چهارچوب را با پارچه بپوشانید یا آنها را با چوب ثابت نگه دارید. هنگامی که بذرها جوانه زدند و گیاهان زردک از طریق خاک قابل مشاهده شدن، موانع و چهارچوب ها را بردارید.

لطفا برای ارسال دیدگاه، ابتدا وارد سایت شوید.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت پرداخت آنلاین - بانک پارسیان پرداخت آنلاین - بانک اقتصاد نوین پرداخت آنلاین - بانک سامان