به آموزشگاه زراعت یار خوش آمدید.

سبد (0)

جلوگیری از رشد بیش از حد برگ سبزیجات

آموزش جلوگیری از رشد بیش از حد برگ سبزیجات

اگر برگ سبزیجاتی مانند کلم، گل کلم، کلم بروکلی و سیب زمینی از لحاظ اندازه مشکل داشتند، ممکن است دلیل اصلی، نیتروژن زیاد خاک باشد. در این مقاله نحوه بازگرداندن خاک و گیاه به حالت اولیه، آموزش داده شده است. 

مراحل  آموزش جلوگیری از رشد بیش از حد برگ سبزیجات

  1. آموزش جلوگيري از رشد بيش از حد برگ سبزيجات مرحله 1
    1
    برای جلوگیری از رشد بیش از حد برگ سبزیجات از افزودن بیش از اندازه هر نوع کود حاوی نیتروژن اجتناب کنید. که شامل اجتناب از استفاده از مالچ های با نیتروژن بالا مانند کود حیوانی و چمن های ریز شده نیز می باشد.
     
  2. آموزش جلوگيري از رشد بيش از حد برگ سبزيجات مرحله 2
    2
    به منظور جلوگیری از رشد زیاد برگهای سبزیجات، کودهای غنی از فسفر و پتاسیم و نیتروژن پایین، بکار ببرید. به عنوان مثال از پودر استخوان استفاده کنید.
    توجه:  پودر استخوان، غذای حیوانات یا کودی است که از خشک  و پودر کردن استخوان‌ها به‌دست می‌آید. ترکیبی شامل: ازت،  آمونیاک،  فسفات و استخوان یا فسفر و کلسیم. 
     
  3. آموزش جلوگيري از رشد بيش از حد برگ سبزيجات مرحله 3
    3
    ترجیحاً مالچ غنی از کربن به منظور جلوگیری از رشد زیاد برگهای سبزیجات استفاده کنید. مواردی از جمله پوست خرد و فشرده شده، خاک اره یا پوشال، کاه، یا روزنامه مد نظر است. این منابع مالچ ذکر شده، به رشد میکروارگانیسم های خاك كه  نیتروژن تغذیه می كنند، كمك می كند و این میکروارگانیسم ها تا زمانی كه تجزیه ی مالچ به پایان برسد، نیتروژن خاک را مصرف می كنند. در نتیجه با کاهش میزان نیتروژن، از رشد زیاد برگهای سبزیجات جلوگیری می شود.
  4. آموزش جلوگيري از رشد بيش از حد برگ سبزيجات مرحله 4
    4
    برای ایجاد تعادل در میزان نیتروژن گیاهان، کدو بکارید. کدو قادر است که سطوح بالای نیتروژن خاک را به مدت چند هفته، برای رشد خود جذب کند. بنابراین با کاهش میزان نیتروژن، از رشد بی رویه ی برگهای سبزیجات جلوگیری می شود.

لطفا برای ارسال دیدگاه، ابتدا وارد سایت شوید.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت پرداخت آنلاین - بانک پارسیان پرداخت آنلاین - بانک اقتصاد نوین پرداخت آنلاین - بانک سامان