به آموزشگاه زراعت یار خوش آمدید.

سبد (0)

آموزش پرورش بامبو

مراحل پرورش بامبو

بامبو نوعاَ گیاهی آسیایی درنظر گرفته می شود که می تواند تقریبا در تمام دنیا رشد کند. اهمیتی ندارد که بذر گیاه را در آب بخوابانید یا نشا آن را در زمین بکارید، در هر حال گیاه با توجه به نوعی که انتخاب کرده اید،پرورش می یابد. برخی از انواع بامبو هر روز یک اینچ رشد می کند در حالی که نرخ رشد نوع دیگر ممکن حتی نزدیک به آن هم نباشد. بیش از ۱۲۰۰ نوع بامبو وجود دارد که به طور کلی در دو نوع بامبو وحشی و بامبو کلاسیک تقسیم می شود.

 

مراحل

  1. Image titled Cultivate Bamboo Step 1
    1
    در مورد نوع بامبو تصمیم بگیرید.
    •  برای این کار لزومی ندارد در مورد تمام ۱۲۰۰ نوع بامبو تحقیق کنید. شما می توانید به عنوان قدم اول در مورد وحشی یا کلاسیک بودن تصمیم بگیرید.
     
  2. Image titled Cultivate Bamboo Step 2
    2
    با متخصص کشاورزی در مورد نوع انواع بامبو مناسب منطقه تان مشورت کنید.
    •  در فروشگاه لوازم کشاورزی یا فروشگاه های تخصصی بامبو در مورد نوع بامبو مشورت کنید. این افراد می توانند به خوبی به شما کمک کنند.
    • این مراکز همچنین می توانند به باغبانان  در مورد شیوه مراقبت و نگهداری انواع خاصی از بامبو، توصیه های مفیدی کنند.
     
  3. Image titled Cultivate Bamboo Step 3
    3
    محل و خاک برای کاشت بامبو آماده کنید.
    •  خاک را در جایی آفتابی که در طول تقریبا سه - چهار ساعت، سایه می گیرد، آماده کنید.خاک باید قدری اسیدی و نرم باشد
    • یک مرکز خدمات محلی تعاونی یا فروشگاه محصولات کشاورزی می تواندpHخاک را برای شما بیآزماید.
     
  4. Image titled Cultivate Bamboo Step 4
    4
    چاله ای دو برابر عمیق تر و عریض تر گلدانی که بامبو در آن قرار داشت، حفر کنید و  چاله را با خاکی که در مرحله قبل آماده کردید، \ر کنید.
     
  5. Image titled Cultivate Bamboo Step 5
    5
    بامبو را از گلدان بیرون آورید.  گیاه را کاملا در حفره ای که در مرحله قبل حفر کردید قرار دهید، حفره با خاکی که از قبل آماده کرده اید، پر کنید. خاک زیاد نفشرید تا خیلی سفت نشود.
     
  6. Image titled Cultivate Bamboo Step 6
    6
    خاک بامبو را مرطوب نگه دارید.
    •  با این که انواع مختلف بامبو با هم تفاوت دارد، یک متخصص کشاورزی می تواند نکات دقیق تری مانند زهکشی خاک و شکل و میزان آبیاری خاک، را به شما بیاموزد. مراقب گیاه باشید. اگر برگ های گیاه شروع به پیچ خوردن کرد،  بامبو به آب بیشتری دارد. ریشه بامبو با توجه سیستم ریشه متراکمش در شرایط خشک یا مرطوب مقاوم است. گر این توپ های ریشه ای با شیلنگ باغ سنتی آبیاری شوند، آب به سادگی از روی آن می جهد. راه حل این مشکل این است که قبل گیاه را با آب کم فشار آبیاری کنید. همچنین آبیاری قطره ای هم برای انواع بامبو می تواند مناسب باشد و می تواند رشد بامبو را تا یک سوم سریع تر کند.

لطفا برای ارسال دیدگاه، ابتدا وارد سایت شوید.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت پرداخت آنلاین - بانک پارسیان پرداخت آنلاین - بانک اقتصاد نوین پرداخت آنلاین - بانک سامان