به آموزشگاه زراعت یار خوش آمدید.

سبد (0)

آموزش نحوه پرورش چمن میمون

مراحل نحوه پرورش چمن میمون

آموزش پروش چمن میمون شامل سه مرحله است:آموزش آماده سازی محل کاشتآموزش کاشت نشاءآموزش نگه داری از چمن میمون

چمن میمون، که به عنوان "چمن موندو" شناخته می شود، سک نوع چمن وحشی  است که در هر بهار شروع به رشد می کند. از آنجا که چمن میمون ریشه های خود را در هر جا که کاشته شود گسترش می دهد  به راحتی می توان آن را جا به جا کرد. دسته بزرگی از گیاه که شامل ریشه هم می شود، بردارید و در منطقه ای سایه دار بکارید. چند دسته چمن را با فاصله مناسب از هم بکارید تا ریشه کند.

 

بخش 1

آموزش آماده سازی محل کاشت

  1. Image titled Plant Monkey Grass Step 1
    1
    یک نقطه سایه ای یا نسبتاَ سایه بیابید. چمن میمون برای رشد به نور آفتاب کامل(یعنی 6 ساعت در روز) نیاز ندارد. در واقع  خورشید بیش از حدبه آن آسیب می رساند. چمن میمون  را در نزدیکی یا زیر درخت یا بوته یا در برابر خانه خود یا جایی پوشیده تر بکارید. نقطه ای  را انتخاب کنید که در آن بیشتر سایه ای باشد تا آفتاب گیر.
     
  2. Image titled Plant Monkey Grass Step 2
     
    2
    علف های هرز و زائد را از بین ببرید. اگر در منطقه کاشت علف های هرز زیادی وجود دارد، آن ها از ریشه بیرون بکشید. این کار به چمن میمون فضا کافی برای تکثیر را میدهد. اگر علف هرز را با پیچاندن بیرون بکشید، ریشه بیشتری از خاک بیرون کشیده می شود.
    •  اگر گیاهان موجود را نکَندید، اشکالی ندارد، چون چمن میمون در کنار دیگر گیاهان به خوبی رشد می کند.
     
  3. Image titled Plant Monkey Grass Step 3
     
    3
    به منظور نرم کردن خاک آن را خیش بکشید. چمن میمون نیاز دارد که به خوبی زهکشی شود، بنابراین برای نرم شدن خاک آن را زیر و رو کنید. با استفاده از بیل، کج بیل یا شن کش خاک را به هم زده و آن را نرم کنید. قبل از شروع و در حین کار خاک را آبیاری کنید.
    • اگر اخیراَ زمین را خیش کشیده اید، نیازی نیست دوباره خیش بکشید.
     
  4. Image titled Plant Monkey Grass Step 4
    4
    به خاک کمپوست یا کود بیافزایید. همین طور که خاک را نرم می کنید تا زهکشی مناسبی فراهم شود، کمپوست یا کود را به خاک اضافه کنید. نسبت خاصی وجود ندارد اما کمپوست یا کود باید کمتر از نصف ترکیب باشند.
     
 

بخش 2

آموزش کاشت نشاء

  1. Image titled Plant Monkey Grass Step 5
    1
    در اوایل بهار، وقتی هنوز دیگر گیاهان جوانه نزده اند، نشاء چمن میمون را بکارید. اگر شما در منطقه ای سردسیر زندگی می کنید، مهم است بدانید که چمن میمون در زمستان های سرد به خواب زمستانی فرو می رود. پس از گرم شدن هوا قبل از بهار گیاه از خواب زمستانی بیدار می شود. زمانی نزدیک این زمان برای کاشت نشاء چمن میمون بسیار عالیست.
    • اگر شما نشاءچمن میمون برای کاشت ندارید می توانید با , کاشت بذر شروع کنید.
  2. Image titled Plant Monkey Grass Step 6
     
    2
    با در نظر گرفتن ریشه ی چمن میمون، برای  یک دسته چمن حفره ای  حفر کنید. چمن میمون نوعی گیاه دسته ای ست بنابراین چمن می تواند تنها از یک ساقه تکثیر شده و رشد کند. هر دسته فقط به  چند اینچ (حدود 8 سانتی متر) فضا برای رشد نیاز دارد.
    • شما می توانید علف میمون را در یک گلدان در فروشگاه های کشاورزی خریداری کنید. در این مورد، همه کاری که لازم است انجام دهید این است که گیاه را ازگلدان را بیرون بیاورید.
     
  3. Image titled Plant Monkey Grass Step 7
     
    3
    ریشه گیاه را با خاک بپوشانید. با استفاده از دستانتان، در خاکی که آماده کرده اید، حفره ای با عمق مناسب حفر کنید تا برای ریشه چمن میمون مناسب باشد. گیاه را در خاک قرار داده و با خاک اضافه اطراف آن را پر کنید. 
     
  4. Image titled Plant Monkey Grass Step 8
    4
    هر دسته را در فاصله یک پایی (30.5 سانتی متر) از هم بکارید. هر دسته چمنی  که کاشتید تکثیر شده و بیشتر می شود. وقتی شما هر دسته چمن میمون را در یک ردیف یا برای محوطه سازی در لبه باغچه کاشتید، برای تکثیر  فضای کافی در اختیار گیاه بگذارید.
    • از آنجایی که علف میمون به راحتی تکثیر می شود، بهتر است که آن را در جایی با مرزهای تعریف شده بکارید تا از کنترل خارج نشود.
     
  5. Image titled Plant Monkey Grass Step 9
     
    5
    گیاه تازه کاشته شده را دو یا سه روز در هفته آبیاری کنید. از آنجایی که گیاه در منطقه ای سایه ای کاشته می شود، رطوبت بیشتری نسبت به گیاهی که نور خورشید کامل است، حفظ می کند. نشاء چمن نیاز به مقدار بیشتری آب دارد تا در زمین ریشه کند. زمین را خیس نکنید، اما اطمینان حاصل کنید که خاک مرطوب شده است.
     
 

بخش 3

آموزش نگه داری از چمن میمون

  1. Image titled Plant Monkey Grass Step 10
     
    1
     اوایل بهارچمن را بزنید.  چمن میمون در فصل زمستان به خواب می رود، اما دوست دارد تا پایان فصل رشد مرتب بماند. شما می توانید در اسفند وقتی هنوز ساقه های تازه جوانه نزده، آن را بزنید. به یاد داشته باشید بهتر است به جای اینکه زمانی طولانی منتظر بمانید، کمی زود تر چمن را بزنید.
     
  2. Image titled Plant Monkey Grass Step 11
     
    2
    با قیچی باغبانی 1 اینچ (2.5 سانتی متر) از را چمن بزنید. برای زمین های کوچک بهترین گزینه قیچی باغبانی ست. اگر چمن حدوداَ یک پا (30.5 سانتی متر) یا بلند تر است شما میتوانید از علف زن شارژی یا حتی با دستگاه چمن زن، چمن را بزنید. مراقب باشید که آن را از ته نزنید.
    • ارتفاع آن را تنظیم کنید تا به اندازه دلخواه شما را کوتاه کند. بین 1 تا 6 اینچ (2.5 سانتی متر تا 15 سانتیمتر) اندازه ای مناسب است.
     
  3. Image titled Plant Monkey Grass Step 12
    3
    سالی یک بار پس از کوتاه کردن به گیاه کود دهید. چمن میمون، گیاهی مقاوم است بنابراین نیاز به مقدار زیادی کود ندارد. اما اگر می خواهید از رشد سالم گیاهتان اطمینان حاصل کنید، از کودی که در بلند مدت به آرامی آزاد می شود، استفاده کنید. کود مورد نظر شما به عنوان "آهسته انتشار" نامگذاری شده است.
     
  4. Image titled Plant Monkey Grass Step 13
     
    4
    می توانید به صورت نامرتب چمن میمون را آبیاری کنید. مزیت دیگر این نوع چمن این است که نیازی به آبیاری منظم نیست. چمن میمون را یک بار در هفته یا چند روز یکبار چک کنید و تنها وقتی آبیاری کنید که به نظر می رسد گیاه شروع به پژمرده شدن یا  قهوه ای شدن کرده است. اگر می خواهید آبیاری کنید این کار را با آب فراوان بدون اینکه زمین گل آلود شود انجام دهید.[10]

لطفا برای ارسال دیدگاه، ابتدا وارد سایت شوید.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت پرداخت آنلاین - بانک پارسیان پرداخت آنلاین - بانک اقتصاد نوین پرداخت آنلاین - بانک سامان