به آموزشگاه زراعت یار خوش آمدید.

سبد (0)

آموزش نحوه پرورش بامبو کلاسیک

مراحل پروش بامبو کلاسیک

 شاید شما در مورد بامبو شنیده باشید که بامبو گیاهی وحشی ست و تمام حیاطتان را در بر گرفته و مزاحم همسایه ی شما می شود. این جمله برای تمام انواع بامبو، مخصوصا بامبو کلاسیک صادق نیست. بامبو نوعی چمن است و مانند سایر انواع چمن ممکن  است خود را تکثیر کند اما به راحتی قابل کنترل است. در این مقاله گام هایی برای دادن شانسی برای رشد گیاه بامبو کلاسیک وجود دارد.

 

مراحل

  1. Image titled Plant a Clumping Bamboo Step 1
    1
    بامبویی را که می خواهید بکارید را انتخاب کنید. اگر شما هنوز گونه خاصی را برای کاشت انتخاب نکرده اید، بهتر نگاهی به مقاله "آموزش انتخاب بامبو با توجه به باغ و منظره " (به زودی منتشر می شود!) بیاندازید. اگر با نوع جدیدی از بامبو مواجه شدید می توانید از گلخانه های پرورش بامبو یا جستجوی اینترنتی کمک بگیرید. بامبو دارای انواع مختلفی ست که توانایی تحمل مقدار دما و نور متفاوتی را دارند. برخی از آنها نسبت به خشکسالی یا شرایط اشباع آب مقاومتر هستند. دانستن نیاز های گیاه به شما کمک می کند تا آن را با موفقیت پرورش دهید.
     
  2. Image titled Plant a Clumping Bamboo Step 2
    2
    به نیاز بامبو به آب توجه کنید. بامبو ها نوعا به اندازه چمن سالم به آب نیاز دارند. برخی انواع بزرگ تر بامبو به مقدار آب بیشتری نیاز دارند.  اگر شما گیاهتان بر لبه ی یک نهر یا در مکانی که آب مورد استفاده قرار می گیرد،بکارید، نگه داری از بامبو بسیار آسان تر می شود. با این حال توجه داشته باشید که بامبو خاک شل و گل آلود را نمی تواند تحمل کند. آنها در باتلاق و زمین های گل آلود رشد نمی کنند. حالت ایده آل برای پرورش بامبو، خاکی با زهکشی بالا و آبیاری مداوم است.
     
  3. Image titled Plant a Clumping Bamboo Step 3
    3
    به نیاز بامبو به نور خورشید توجه کنید. بیشتر انواع بامبو در جایی با کمی سایه رشد می کند. نور مستقیم خورشید به بیشتر انواع بامبو آسیب می زند. با این حال، بامبو کلاسیکپ برای رسیدن به بیشترین رشد، نیازمند نور کامل خورشید است. نیاز به نور خورشید در بامبو به 5 گروه طبقه بندی می شود که 1 به معنی رشد در سایه کامل و 5 به معنی رشد در نور مستقیم است.
     
  4. Image titled Plant a Clumping Bamboo Step 4
    4
    به فضای مورد نیاز برای کاشت بامبو دقت کنید. بامبو کلاسیک (مخصوصا پچیمورف و سیمپودیال) گونه ای نسبتاَ جمع و جور است. بیشتر گونه ها برای 20 سال به مساحتی بیشتر از متر مربع ندارند. با این حال برخی از گونه های بامبو برای رشد به فضایی به اندازه متر مربع یا بیشتر نیاز دارند.
     
  5. Image titled Plant a Clumping Bamboo Step 5
    5
    خاک را آماده کنید. آماده سازی خاک برای بار اول سخت تر دیگر دفعات است. خاک را خیش بکشید و تا جایی که می توانید به خاک مواد آلی طبیعی بیافزایید. تا به اندازه ای برابر با نصف خاک قابل کشت، می توانید موادی معنی مثل ماسه ذغال سنگ نارس یا کودهای کمپوست غنی بیافزایید. خاک را نرم کنید و مواد معدنی را عمق  30 تا 45 سانتی متری (18 تا 12 اینچی) خاک بیافزاید.
     
  6. Image titled Plant a Clumping Bamboo Step 6
    6
    برای کاشت بامبو زمین را حفر کنید. یک اینچ عمیق تر از گلدانی که گیاه در آن کاشته شده بود، خاک را حفر کنید.
     
  7. Image titled Plant a Clumping Bamboo Step 7
    7
    حفره را کاملا خیس کنید. اشکالی ندارد اگر کمی خاک گلی و شل شود.
     
  8. Image titled Plant a Clumping Bamboo Step 8
    8
    برای جلوگیری از آسیب رسیدن به شاخه های تازه جوانه زده  و کزل گیاه،  وقتی گیاه را از گلدان خارج کنید که می خواهید آن را درون حفره قرار دهید.
     
  9. Image titled Plant a Clumping Bamboo Step 9
    9
    اگر کزل گیاه در جهت نادرستی بود، اشکالی ندارد آن را در جهت درست قرار دهید. سپس اطراف گیاه را پر کنید و اطمینان حاصل کنید که خاک به خوبی سفت شده و ریشه کاملا با خاک احاطه شده است.
     
  10. Image titled Plant a Clumping Bamboo Step 10
    10
    باز هم مراقب باشد تا شاخه های جدید را نشکنید و برای اطمینان از اینکه ریشه کاملا با خاک احاطه شده است، آن را محکم بفشرید. اشکالی ندارد اگر انتهای گیاه در جایی کمی عمیق تر باشد چون خود گیاه عمقش را تنظیم می کند. همچین این کار به بامبو در تابستان و زمستان اول، پناه گاهی مضاف به گیاه می دهد.
     
  11. Image titled Plant a Clumping Bamboo Step 11
    11
    برای جهت دادن به آب،خاکریز بسازید. خاکریز باید دو برابر گلدانی باشد که بامبو در آن روییده است. همچنین خاکریز باید دو تا سه اینچ بالا تر از سطح زمین باشد.
     
  12. Image titled Plant a Clumping Bamboo Step 12
    12
     خاکریز را با مالچ بپوشانید. خرده چوب، کاه یا چمن زده شده می توانند گزینه های خوبی باشند. با این حال معمولا در خرده چوب بذر علف هرز کمتری وجود دارد.
     
  13. Image titled Plant a Clumping Bamboo Step 13
    13
    دوباره به بامبو آب دهید تا لایه های مختلف خاک یکی شود و کاملا به ریشه برسد. اما قبل از آبیاری کردن اجازه دهید تا خاک قدری رطوبتش را از دست بدهد. خیس نگه داشتن خاک برای گیاه خوب نیست و ریشه را به پوسیدن تشویق می کند.

لطفا برای ارسال دیدگاه، ابتدا وارد سایت شوید.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت پرداخت آنلاین - بانک پارسیان پرداخت آنلاین - بانک اقتصاد نوین پرداخت آنلاین - بانک سامان