به آموزشگاه زراعت یار خوش آمدید.

سبد (0)

نحوه آب دادن به بامبو

مراحل چگونگی آب دادن به بامبو

آموزش آبیاری بامبو شامل دو بخش است:آموزش پرورش بامبو در خاکآموزش پرورش بامبو در آب

بامبو گیاه زیبایی ست که نیاز به کار و زمان زیادی دارد. اما نترسید! شما با گذاشتن بامبویتان در آب کافی می توانید مطمئن شوید که بامبو باطراوت و سالم می ماند. شما به آسانی می توانید به بامبو که درآب یا خاک در حال رشد است، مرتبا آب بدهید و از آن نگهداری کنید. 

بخش 1

 آموزش پرورش بامبو در خاک

  1. 1
    خاک بامبو را هر دو روز یکبار،مرطوب کنید. یک اسپری آبپاش تمیز را با آب بدون کلر پر کنید.سپس هر دو روز یکبار آب را به صورت قطرات مه مانند بر روی بامبو هایتان اسپری کنید. مرطوب کردن بامبوهایتان به طور مرتب می تواند آن ها را از خشک شدن یا خیس خوردن محافظت نماید.
    •  آب بدون کلر، بهترین گزینه برای آبیاری و افشاندن بر بامبو های شماست. بامبو به نمک و مواد شمیایی موجود در آب شیر حساس است.
    • هرگز گیاه بامبو را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید.
    • دمای هوایی که قرار است گیاه بامبوی شما در آن نگهداری شود، باید چیزی بین 17 تا 23 درجه سانتی‌گراد باشد
     
  2. نحوه آب دادن به بامبو مرحله 5
    2
    میزان رطوبت خاک را لمس کنید. هر 3-4 روز انگشت خود را در خاک بامبو فروکنید و آنرا به اطراف بچرخانید تا ببینید آیا خاك خشک یا مرطوب است. اگر احساس کردید خاک خشک است بامبو را آبیاری کنید یا آب اسپری کنید.
     
  3. 3
    به صورت هفتگی به میزان آب گلدان بیافزاید .  هر 7-10 روز کمی آب در گلدان بامبو بریزید.یک دقیقه اجازه دهید آب  به خورد خاک برود سپس دوباره میزان رطوبت خاک را با انگشتتان چک کنید. تا جایی مقدار بیشتری آب اضافه کنید که گیاهتان به اندازه کافی مرطوب باشد.
    • بامبو به مقدار آب حساس است و دوست ندارد خیس باشد. اگر بیش از حد در گلدان آب بریزید آب اضافه از گلدان بیرون ریخته می شود.
     
  4. نحوه آب دادن به بامبو مرحله 6
    4
    اطمینان حاصل کنید که زهکش گیاه به درستی عمل می کند و آب اضافه از ته گلدان خارج شود. اگر خاك بامبو شما خیلی خیس یا مرطوب شد، ببینید آیا سوراخ های تَه گلدان در بامبو شما مسدود شده اند یا خیر. هر گونه انسداد که آب را در گلدان نگه می دارد، حذف کنید. اگر روزنه هایی در خاکپوش وجود دارد، با افزودن مالچ آن را بپوشانید.
    • اگر بامبو را در فضای آزاد کاشتید، به قسمت های خالی از مالچ یا کم پشت، مالچ بیفزایید.
    • به منظور راست نگه داشتن ساقه گیاه و زهکشی مناسب، سنگ یا سنگریزه بیافزایید.
     
  5. 5
    مقدار آب را با مکان و فصل  تنظیم کنید. اگر در آب و هوای گرم زندگی می کنید، بامبو هایتان را در تابستان  3 تا 5 بار در هفته آبیاری کنید. در زمستان یا آب و  هوای سرد، هر 7 تا 10 روز  گیاهتان را آبیاری کنید.  با انگشتتان لمس کنید اطمینان حاصل کنید که خاک درهر فصل و هر آب و هوایی مرطوب باشد.
     
  6. نحوه آب دادن به بامبو مرحله 4
    6
    رطوبت را با مالچ حفظ کنید.  یک لایه 5-7 سانتی متری از مالچ بر روی خاک بامبو پخش کنید. داشتن لایه ای از مالچ می تواند به بامبو شما در حفظ رطوبت در تمام طول سال کمک  کند.
     
 

بخش 2

آموزش پرورش بامبو در آب

  1. 1
    اطمینان حاصل کنید که ریشه های بامبو زیر آب هستند. گیاه بامبو را هر روز چک کنید. ریشه ها را بررسی کنید، ممکن است در سنگریزه ها، سنگ، یا حتی با تیله پوشیده شده باشد.اطمینان حاصل کنید که ریشه ها و قسمت پایین ساقه در آب غوطه ور شده اند.
     
  2. نحوه آب دادن به بامبو مرحله 3
    2
    آب اضافه کنید تا سطح آب ثابت بماند. اگر متوجه شدید که ریشه ها با آب پوشیده نشده اند، در گلدان بامبو آب بریزید تا آن را بپوشاند. برا ی اطمینان از اینکه ریشه در آب غوطه ور است، هر 7 تا 10 روز به کل گیاه آب بدهید.
    • اگر تابستان است یا در آب و هوای گرم زندگی می کنید، آب بیشتری بدهید.
    • شما می توانید با آب شیر که کلر آن از بین رفته است، گلدان بامبو خود را آبیاری کنید.
     
  3. 3
    هر دو هفته یکبار تمام آب موجود را عوض کنید. هر چند هفته آب و همه سنگ ریزه و شن را بیرون بریزید. گلدان را تمیز کنید و  آنها و بامبو خود را به در گلدان قرار دهید و آن را با آب بدون کلر دوباره پر کنید.
    • از استفاده از آب شیر برای پر کردن گلدان بپرهیزید.مواد شیمایی آب شیر در طول زمان می تواند گیاه بامبو موجود در آب را از بین ببرد .

لطفا برای ارسال دیدگاه، ابتدا وارد سایت شوید.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت پرداخت آنلاین - بانک پارسیان پرداخت آنلاین - بانک اقتصاد نوین پرداخت آنلاین - بانک سامان