به آموزشگاه زراعت یار خوش آمدید.

سبد (0)

آموزش پرورش چمن خون ژاپنی

مراحل پرورش چمن خون ژاپنی

چمن خون ژاپنی ( گیاهی زیبا با برگ های قرمز است که در میان علف  سبز رنگ خودنمایی می کند. این گیاه در حدود 50 سانتیمتر در 18 سانتیمتر رشد می کند و دارای برگهای شمشیری است که به رنگ سبز ظاهر میشوند و در تابستان به رنگ قرمز در می آیند و در پاییز رنگ قرمز تیره ای را به خود می گیرند. این گیاه چند ساله،نوعی گیاه  زینتی است.

 

مراحل

  1. aآموزش پرورش چمن خون ژاپنی 1
    1
    خاک جایی که می خواهید گیاه را بکارید، آماده کنید تا خاکی با زهکشی بالا داشته باشید. خاک را مرطوب کنید. گیاه رطوبت را دوست دارد پس شما به خاکی با زهکشی بالا نیاز دارید تا خاک گل آلود نشود. این نوع چمن در نور کامل خورشید و سایه کامل می تواند به خوبی رشد کند. 
     
  2. آموزش پرورش چمن خون ژاپنی 2
    2
    بکارید.  اطمینان حاصل کنید که اطراف محل کاشت این گیاه با دیگر گیاهان شلوغ نشود تا فضای کافی برای رشد این گیاه داشته باشید. گیاه را در فاصله ای حدود 30 سانتی متر (11.8 اینچ ‌) - 45 سانتی متر (17.7 اینچ) / 12 "- 18" جدا از سایر گیاهان بکارید.
     
  3. آموزش پرورش چمن خون ژاپنی 3
    3
    جاهای مختلفی که می توانید گیاه را در آن جا بگذارید  را بررسی کنید. چمن خونی نمای در لبه باغچه یا لبه مسیر پیاده روی نمای بسیار زیبایی دارد. این چمن همچنین در کنار استخر، فواره یا جریان آب بسیار زیبا تر جلوه می کند. اگر می خواهید منظره بسازید، اطراف آن گیاه بکارید و اگر می خواهید از این چمن به عنوان پس زمینه استفاده کنید، چند گیاه را در کنار هم بکارید.
     
  4. آموزش پرورش چمن خون ژاپنی 4
    4
    گیاه را در جایی بکارید که نور خورشید به گونه ای می تابد که رنگ ها را بهتر نشان می دهد. بهتر است نور به گونه ای بتابد تا گیاه را از پشت روشن کند. باغچه تان را چند هفته برای یافتن مکان مورد نظر بررسی کنید.
     
  5. آموزش پرورش چمن خون ژاپنی 5
    5
    به آبیاری گیاه ادامه دهید و حواستان به زهکشی مناسب گیاه باشد. هیچ وقت بیش از حد به گیاه آب ندهید. به جز این نکته، چمن خون نیاز به مراقبت و توجه بیشتری ندارد.
     
  6. آموزش پرورش چمن خون ژاپنی 6
    6
    وقتی که گیاه به خوبی مستقر شد، شما می توانید از گیاه قلمه گرفته و آن را در دیگر جاهای باغچه بکارید. اگر دوست دارید می توانید در فصل بهار، از گیاه قلمه بگیرید و آن را در جای دیگر باغچه بکارید.

لطفا برای ارسال دیدگاه، ابتدا وارد سایت شوید.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت پرداخت آنلاین - بانک پارسیان پرداخت آنلاین - بانک اقتصاد نوین پرداخت آنلاین - بانک سامان