به آموزشگاه زراعت یار خوش آمدید.

سبد (0)

آموزش کاشت چمن

مراحل کاشت چمن

مراحل کاشت چمن شامل چهار بخش:آموزش انتخاب بذر چمنآماده سازی حیاطآموزش کاشت بذر چمنآموزش مراقبت از چمن

هیچ چیز شبیه احساس پابرهنه راه رفتن روی چمن نرم و سرسبز در تابستان یا بوییدن چمنِ تازه کوتاه شده، نیست. برای پرورش چمن، با انتخاب نوع بذر منطبق با آب و هوای منطقه، شروع کنید. بذرهای خود را در اواخر تابستان یا اوایل پاییز بکارید تا فرصتی برای رشد آنها ایجاد کنید. آنها را به دقت آبیاری کنید و به زودی یک بستر از چمن سالم برای خودتان داشته باشید. 

بخش 1

آموزش انتخاب بذر چمن

  1. Image titled Grow Grass Step 1
    1
    اگر تابستان ها معتدل است، چمن سردسیری  انتخاب کنید.  چمن های سردسیر، مانند فسکایو، بهترین شرایط را در دماهای پایین دارند، اما می توانند در تابستان های گرم برای زنده ماندن تلاش کنند. نقشه های کاشتی  در اینترنت وجود دارد که مناطق مناسب برای کاشت چمن های سردسیری، گرمسیری و معتدل  نشان می دهد.
    • برخی ازانواع چمن مانند فسکایو، به منظور تحمل دمای بالا، به حالت خواب فرو رفته و قهوه ای می شود. آن ها از بین نرفته و معمولا در درجه حرارت متوسط، رنگ آن دوباره برمی گردد.
     
  2. 2
    اگر زمستان ها معتدل است، چمن های گرمسیری انتخاب کنید. چمن های گرمسیری مانند برمودا، در بهار و تابستان بهترین شرایط را دارند، اما فقط در زمستان معتدل می توانند رشد می کنند. با توجه به منطقه ای که زندگی می کنید، تصمیم بگیرید که چه چمنی را می توانید بکارید و یا فصل های خاصی را با حیاط بدون چمن به پایان برسانید.

     
  3. Image titled Grow Grass Step 2
    3
    به دنبال یک چمن آفتابگیر  یا سایه ای باشید.  در طول روز نگاهی به حیاط خود بیاندازید و ببینید که چند ساختمان  یا درخت، نور را مسدود می کند و تعیین کنید که حیاط شما بیشتر آفتابی، سایه ای یا ترکیبی از این دو است. بعضی از گیاهان مانند سنت آگوستین در تمام طول روز نیاز به نور خورشید دارند، اما بعضی دیگر از گیاهان در تمام طول روز نیاز به نور خورشید ندارند.
    • مهم است بدانید که بیشتر چمن ها برای رشد به حداقل 6 ساعت آفتاب کامل نیاز دارند.
     
  4. 4
    با توجه به شرایطتان دانه هایی مقاوم نسبت به خشکی یا رطوبت  خریداری کنید. اگر این احتمال که خاک غرق آب و گل آلود شود در مورد خاک شما حیاط شما وجود دارد، به دنبال چمن هایی باشید که در شرایط مرطوب به خوبی رشد می کنند. دیگر بذر ها، از جمله زوژیا، برای مقاومت در برابر شرایط سخت و خشکسالی اصلاح شده اند. شما می توانید برخی از شرایط زهکشی چمن خود را با مسطح کردن زمین، تغییر دهید، اما هنوز بهترین گزینه برای کاشت بذر باران است.
     
  5. 5
    با توجه به میزان رفت و آمد نوع چمن را انتخاب کنید. این در مورد شیوه زندگی شماست. فکر کنید که آیا بچه ها روی چمن بازی می کنند، برای ورزش استفاده می شود یا حیوانات خانگی روی چمن راه می روندیا دیگر فعالیت ها که باعث رفت و آمد زیاد روی چمن می شوند. "فسکایو" و "کی بلو گراس" رفت و آمد زیاد را به خوبی تحمل می کنند. اگر رفت و آمد کمی دارید، گزینه های زیادی برای انتخاب دارید.
     
  6. 6
    محوطه کاشت را اندازه گیری کنید. طول و عرض جایی را که می خواهید بکاید، را اندازه گیری کنید سپس این دو عدد را در هم ضرب کنید تا اندازه ی زمین به دست آید. این کار به شما کمک می کند تا بدانید چه میزان بذر بخرید. هر بذری میزان خاصی را پوشش می دهد. یک پوند برخی دانه ها 200 فوت مربع و برخی دیگر تا1000فوت مربع را می پوشاند.
     
  7. Image titled Grow Grass Step 3
    7
    بذر چمن بخرید. به فروشگاه محله تان بروید یا به یک منبع معتبر سفارش دهید. از حداقل دو گونه مختلف چمن از همان نوع، مانند "ویندوارد فسکایو" و "اسپارتان فسکایو". این کار به مقاومت در برابر بیماری و به تحمل شرایط سخت کمک خواهد کرد.چک کردن  تاریخ بسته بندی را فراموش نکنید.
     
 

بخش 2

آماده سازی حیاط

  1. 1
    خاک خود را آزمایش کنید.  یک کیت تست خاک را از فروشگاه محلی یا آنلاین خریداری کنید.  نمونه های مورد نیاز خاک جمع آوری کنید،  آنها را با آب به صورت مستقیم مخلوط کنید و آنها را به آدرس ذکر شده ارسال کنید. به طور کلی شما باید حدود دو هفته برای نتایج صبر کنید، بنابراین بسیارمهم است که قبل از کاشت این مرحله را به خوب انجام دهید. تست به شما نشان خواهد داد که اگر خاک شما دارای تعادل  PH  (اسیدیته و قلیایی) است،  برای رشد چمن مناسب است.
    • PH  بین 6.0 و 7.5 بهترین شرایط را برای چمن فراهم می آورد. اگر PH  زیر 6،0 باشد، از آهک برای افزایش  PH  استفاده کنید و اگر  PH  خاک شما  بالاتر از 7.5 است، آن رابا افزودن کود گیاهی   کاهش دهید.
    •  اگر زمان کمی دارید،  از کیت تست "DIY"  هم می توانیداستفاده کنید. این کیت ها به شما اجازه می دهد آب را با خاک  و یک کپسول تست رمخلوط کنید تا به این وسیله سطوح نیتروژن، فسفر و یا PH را تعیین کنید. با این حال، قابل اطمینان بودن این آزمایشات خانگی جای بحث دارد.
     
  2. 2
     درختان را کاملا هرس کنید. با هرس کردن درختان اجازه می دهید نور خورشید بیشتری به حیاطتان را یابد. یا اگر می خواهید قبل از بذر افشانی چمن  درخت بکارید، درختانی برای کاشت انتخاب کنید که رشد کاملا عمودی داشته باشند تا کمتر سایه کنند.[10]
     
  3. 3
     چمن روی زمینتان  را حذف کنید. شما می توانید با یک بیل چمن  را بیرون بکشید، اما زمان بر است  و ممکن است و در نهایت سطح نا همواری ایجاد کند. در عوض، شما می تواند دستگاهی برای این کار را از فروشگاه ماشین آلات محله خود اجاره کنید. با دستگاه بر روی زمین راه بروید تا تمام چمن موجود روی زمین را از بین ببرید.[11]
    • برخی افراد ترجیح می دهند برای از بین بردن آن ها از علف کش استفاده کنند. نقطه ضعف این روش این است که ممکن است کیفیت خاک را تحت تاّثیر قرار دهد و باید زمان بیشتری تا کاشت چمن صبر کنید تا مواد شیمیایی به چمن شما آسیب نرسانند.
     
  4. Image titled Grow Grass Step 4
    4
    لایه بالایی خاک را نرم کنید.  خاک فشرده شده می تواند بذر را خفه کرده و  از رشد آن جلوگیری کند. با استفاده از  شن کش یا بیل نوک نیز زمین حفر و هر گونه سنگ و یا آشغال را حذف کنید. این کار را تا جایی ادامه دهید ادامه دهید که تمام خاک چند اینچی  سطح زمین نرم شود و توده های خاک به اندازه ای کوچک تر از تیله باشد.
    [12]
    •  اگر از ابزار دستی استفاده می کنید، از ابزاری با جنس دسته فایبرگلاس استفاده کنید چون دسته چوبی ها راحت می شکنند.
     
  5. Image titled Grow Grass Step 5
    5
    سطح زمین را صاف کنید. حدود یک اینچ (2.54 سانتی متر) ماسه در سراسر کل منطقه کاشت پخش کنید. سپس، یک اینچ کمپوست را هم در سراسر زمین پخش کنید. از شن کش یا بیل برای ترکیب همه چیز با هم استفاده کنند.زمین را شن کش بکشید و حفره های به وجود آمده را با خاک پر کنید. در این حفره ها آب جمع می شود.
    • این زمان برای افزودن در هر گونه مواد برای اصلاح خاک، مانند کود گیاهی، آهک، گوگرد و یا کود استارت به منطقه، زمان مناسبی است. 
      [14]
     
 

بخش 3

آموزش کاشت بذر

  1. 1
    در دمای معتدل بکارید.  به طور کلی کاشت در اواخر تابستان و اوایل پاییز  سبب می شود که چمن شما بهترین فرصت برای رشد را داشته باشد. نباید زمانی که می دانید یک موج گرما یا سرما به گیاه آسیب می زند، آن را بکارید. تقریبا درجه حرارتی در حدود  70 درجه  فارنهایت (21-25 درجه سانتیگراد) برای هم  چمن سردسیر و هم گرمسیرمناسب است، ولی چمن گرمسیر  ترجیح می دهد در 80 درجه فرانهایت (26-32 درجه سانتی گراد) کاشته شود. [15]

     
  2. Image titled Grow Grass Step 7
    2
    با دستگاه بذرپاش دستی یاماشین بذرپاش، بذر ها را بکارید. بذرها را در دستگاه بذر پاش بریزید و با آن روی زمینتان بروید. از دستگاه بذر پاش  برای جاهای کوچک تر و  برای جاهای بزرگ تر از ماشین بذر پاش استفاده کنید. بسته به نوع بذر  باید 15 تا 25  دانه بذر در هر اینچ قرار بگیرد. پس از اتمام کار با شن کش حدوداَ با یک چهارم اینچ (6 میلی متر) خاک بذر را بپوشانید.[16]
    • فقط به اندازه ای که نیاز دارید بذر استفاده کنید. استفاده بیش اندازه  بذر در یک ناحیه باعث می شود که چمن نازک تر شود، زیرا اگر یک منطقه بیش از حد پر شود، دانه ها برای مواد مغذی باید مبارزه کنند.
     
  3. Image titled Grow Grass Step 9
    3
    به آرامی خاک را آبیاری کنید. با استفاده از آبپاش یا اسپری به آرامی محدوده کاشت را  برای 10 دقیقه یا بیشتر آبیاری کنید. هدف مرطوب شدن زمین است نه سیراب شدن آن. در 8  تا 10 روز ابتدایی روزی سه بار به همین شیوه آبیاری کنید تا چمن رشد کند.[17]
     
  4. Image titled Grow Grass Step 10
    4
     از چمن تازه کاشته شده محافظت کنید. دانه ها و جوانه ها در طی چند هفته اول رشد، شکننده هستند و اگر مردم و حیوانات خانگی آنها را خراب کنند، به درستی رشد نخواهند کرد. نشانه ای در حیاط بگذارید، اطراف زمین طناب بکشید  یا حصار موقت بسازید تا از آسیب آن محافظت شود.
     
 

بخش 4

آموزش مراقب از چمن

  1. Image titled Grow Grass Step 11
    1
    تعداد دفعات کم ولی با آب زیاد، آبیاری کنید. هنگامی که چمن بیش از یک اینچ رشد کرد، می توانید فقط چند بار در هفته آبیاری کنید. برای جلوگیری از تبخیر در شب یا صبح آبیاری کنید. بسته به آب و هوا زمان آبیاری را تنظیم کنید و پس از یک طوفان آبیاری نکنید. [18]
    •  هنگامی که چمن جوانه زد، آبیاری روزانه را به 15 تا 30 دقیقه در روز کاهش دهید.
     
  2. Image titled Grow Grass Step 12
    2
    چمن را با دستگاه چمن زن تیز بزنید. هنگامی که چمن شما تا 3.5 اینچ (9 سانتیمتر) رشد کرد، زمانی ست که برای بار اول کوتاه می شود. تیغه  را تنظیم کنید تا فقط حدود 1 اینچ (2.54 سانتی متر) از چمن را ببرد. ببینید که آیا تیغه تیز است یا نه، چون ممکن است  به جای برش دادن آن را ریشه خارج کند.[19]
    • به  جای آن که علف های بریده شده  را دور بریزید، اجازه دهید تا در همان جا باقی بماند. تکه های بریده شده به عنوان یک خاکپوش  طبیعی عمل می کنند و چمن ها را به رشد تشویق می کنند.
    • هیچ وقت بیشتر از یک سوم قد چمن را نزنید. سر چمن برای فتوسنتز است و ممکن است با این کار چمن ضعیف شود و حتی از بین برود.
     
  3. 3
    علف های هرز را بکَنید. شما می توانید به طور مستقیم روی منطقه کاشت، سم مخصوص علف هرز اسپری کنید،  اما بهتر است خودتان وجین کنید. با یک بیل عمق حدوداَ 2-3 اینچی (5-7.5 سانتی متر)  اطراف علف های هرز بکنید توده خاک و علف هرز را از بین ببرید. صبر کنید تا چمن آن جا را پر کند. [20]
     
  4. Image titled Grow Grass Step 13
    4
    شش هفته پس از جوانه زنی  کود دهید. این یک قانون کلی است مگر اینکه به هوای گرم یا سرد بر بخورید. در آن صورت، منتظر بمانید تا در فصل بعدی شروع کود دهی کنید. از یک کود استارتر با نسبت بالا نیتروژن استفاده کنید. انتظار می رود که کود دهی با توجه به دستور روی بسته بین یک تا چهار بار در سال، کود دهی  انجام شود.[21]
     
  5. 5
    نسبت به هرگونه نشانه ای از بیماری یا آفات را به سرعت واکنش نشان دهید. حواستان به چمن باشد و  وجود حشرات را با دقت بررسی کنید. برخی از آفت کش ها، مانند قاتل گراب، می توانند در صورت استفاده در زمان مناسب، این آلودگی ها را متوقف کنند. به تغییر رنگ یا بافت را نیز مورد توجه قرار دهید. تکه های قهوه ای یا سفید می تواند نشانه ای از قارچ باشد، همچنین قهوه ای اغلب نشان دهنده فقدان آب است.[22]

لطفا برای ارسال دیدگاه، ابتدا وارد سایت شوید.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت پرداخت آنلاین - بانک پارسیان پرداخت آنلاین - بانک اقتصاد نوین پرداخت آنلاین - بانک سامان