به آموزشگاه زراعت یار خوش آمدید.

سبد (0)

آموزش کاشت چمن پامپاس

مراحل نحوه کاشت چمن پامپاس

شامل سه بخش:آماده سازی برا ی کاشتکاشت گیاهمراقبت از گیاه

چمن "پامپاس" نوعی چمن مهاجمی است که در تگزاس و کالیفرنیا به عنوان علف هرز شناخته می شود و در نیوزلند و هاوایی، کشت آن ممنوع است؛ زیرا این گیاه به سرعت تکثیر شده و تمام منطقه را از خود پر می کند. با این حال، بسیاری از مردم در نقاط دیگر از این چمن زینتی با گلهای پر مانند برای تزئین خانه ها، باغ ها و برای تزئین اطراف استخر استفاده می کنند. برای پرورش چمن پامپا منطقه ای آفتابگیر با خاکی حاصلخیر بیابید. بذر یا گیاه پامپا بکارید. برای گیاهتان آب کافی و کود تدارک بیینید و آن را هرس کنید تا به نتیحه دلخواه برسید.

 

بخش 1

 آموزش آماده سازی برای کاشت

  1. Image titled Grow Pampas Grass Step 01
    1
    گیاه را در فصل بهار بکارید. این گیاه به مقدار زیادی نور خورشید و مقدار کمی آب نیاز دارد. بنابراین اگر شما چمن پامپا را در فصل پاییز یا زمستان بکارید، مانع رشد گیاه می شوید.
    • از آنجایی که پامپا گیاهی با اندازه بزرگ است بهتر به جای کاشت آن در گلدان، آن را در باغچه و  فضای آزاد بکارید.
     
  2. Image titled Grow Pampas Grass Step 02
    2
    جای مناسبی برای کاشت این چمن بیابید. شما به جایی با فضای کافی نیاز دارید تا گیاه به راحتی در آن به رشد کامل برسد. جایی با آفتاب کامل که خیلی کم سایه داشته باشد انتخاب کنید. مکان هایی که حداقل 6 ساعت نور آفتاب در روز دریافت می کنند برای رشد گیاه بسیار مناسب هستند.
    • این چمن می تواند به اندازه ای بالغ بر 10 پا (3 متر) برسد و حفاظی طبیعی برای شما بسازد.
    • چمن پامپاس را در کنار جاده یا خیابان نکارید چون بلندی و پرپشتی گیاه می تواند دید را کور کند.
    •  این گیاه نیز نباید بیش از حد نزدیک به واحد مرکزی تهویه مطبوع قرار گیرد، زیرا ممکن است برگ های بلند این گیاه در فن گیر کند.
    •  لبه برگ های پامپاس تیز است پس آن را در محدوده بازی کودکان نکارید.
     
  3. Image titled Grow Pampas Grass Step 03
    3
    خاک را آماده کنید. چمن پامپاس در خاکی با زهکشی بالا و حاصلخیز به خوبی رشد می کند. خاک خیش بکشید تا خاک هوا بخورد. سپس به آن کمپوست ارگانیک، کود گیاهی یا کود کشاورزی بیافزایید تا به حاصلخیزی خاک کمک کند. انواع مختلف خاک رس را انتخاب کنید تا از زهکشی مناسب خاک، اطمینان یابید.
     
 

بخش 2

آموزش کاشت گیاه

  1. Image titled Grow Pampas Grass Step 04
    1
    دانه ها را بکارید.  اگر ترجیح می دهید به جای کاشت گیاه دانه بکارید، دانه ها را مستقیم روی خاک  بریزید. پس از بذرپاشی روی دانه ها را با خاک نپوشانید چون دانه ها برای جوانه زنی به نور نیاز دارند. با این حال شما می توانید به آرامی زمین را شن کش بکشید تا باد بذر ها را نبرد یا پرندگان آن ها را نخورند. با آب کم فشار زمین را آبیاری کنید تا اطمینان حاصل کنید بذر ها شسته نشده اند.
    • جوانه زنی بین 20 تا 25 روز طول می کشد.
     
  2. Image titled Grow Pampas Grass Step 05
    2
    از نشا استفاده کنید. شما می توانید به جای استفاده از بذر از نشا علف پامپاس استفاده کنید. اگرشما با نشا کار خود را شروع کنید، علف پامپاس  شما سریع تر رشد و بهتر رشد می کند.شما می توانید نشا علف پامپاس را گلخانه ، فروشگاه لوازم کشاورزی و حتی ابزار آلات فروشی تهیه کنید. اگر نتوانسید آن را از فروشگاه های محلب تهیه کنید می توانید آن را به صورت آنلاین بخرید.
     
  3. Image titled Grow Pampas Grass Step 06
    3
    حفره حفر کنید . با استفاده از بیل، حفره هایی سه برابر  بزرگ ترو عریض از ریشه گیاه حفر کنید. این کار به ریشه کمک می کند تا خود گسترش دهند. با توجه  به اینکه علف پامپاس به سرعت رشد می کند، باید بین هر حفره حداقل 1.8 متر فاصله باشد.
     
  4. Image titled Grow Pampas Grass Step 07
    4
    ریشه را پخش و جدا جدا کنید.  با استفاده از دستتان به آرامی ریشه گیاه را از هم باز کنید. این کار کمک می کند تا به خوبی در حفره قرا گیرد و مواد مغذی ورطوبت را جذب کند.
     
  5. Image titled Grow Pampas Grass Step 08
    5
    گیاه را درون حفره قرار دهید. به آرامی گیاه را در میان حفره قرار دهید و خاک را به حفره برگردانید. اگر خاک توانایی زه کشی مناسب را ندارد شما می توانید به خاک شن بیافزایید.
     
  6. Image titled Grow Pampas Grass Step 09
    6
    گیاه را آبیاری کنید تا خاک کاملا وعمیقا خیس شود. به علف پامپاس تازه کاشته شده مقدار زیادی آب دهید تا اطمینان حاصل کنید که خاک به خوبی نشست می کندو گیاه به خوبی ریشه بگیرد. شما باید تا وقتی که مستقر شود، مرطوب نگه دارید.
     
 

بخش 3

مراقبت از گیاه

  1. Image titled Grow Pampas Grass Step 10
    1
    با مقداری کمی آب آبیاری کنید. علف پامپاس می تواند به سرعت در مناطق مختلف سازگارشود و در آنجا رشد کند. شما تنها باید باید این علف تزئینی را در سال اول یک  بار هر دو هفته آبیاری کنید. در زمان خشک سال با مقدار بیشتری آبیاری کنید. بعد ازاینکه گیاه مستقر شد نیازی به آبیاری نیست.
     
  2. Image titled Grow Pampas Grass Step 11
    2
    به گیاه کود دهید. در سال اول کاشت یه بار در سال به گیاه کود دهید. برای  زیباتر شدن گل ها از یک کود باغ با کیفیت استفاده کنید.
    • ممکن است سه سال طول بکشدتا پامپاس گل دهد.[10]
     
  3. Image titled Grow Pampas Grass Step 12
    3
    وقتی که علف پامپاس  مستقر شد، آن را هرس کنید. با  استفاده از قیچی با غبانی، گیاه را در اواخر زمستان یا اوایل بهار گیاه را هرس کنید. شما همچنین می توانید با طنابی دراندازه 4 فوت (1.2 متر) به دور گیاه ببندید. تمام شاخ و برگ های سبز  را به  ارتفاع 12 سانتی متر (30 سانتیمتر) حذف کنید.[11]
    • مراقب باشد در هنگام دست خود را با لبه تیز گیاه نبرید.
    • تکه های هرس شده را پس از بریدن جدا کنید. از هر تکه می توان به عنوا نشا استفاده کرد و در جای دیگر کاشت.
  4. Image titled Grow Pampas Grass Step 13
    4
    برگ ها را مرتب کنید. در ماه نوامبر برگ های گیاه را با طناب ببندید تا زهکشی  به خوبی انجام شود. این کار از شوک وارد شدن به گیاه در ماه های سرد سال، جلوگیری می کند.[12]
     
  5. Image titled Grow Pampas Grass Step 14
    5
    ریشه ها را بپوشانید. اگر شما در جایی با هوایی سرد تر از دمای انجماد زندگی می کنید، شما باید قبل شروع فصل  سرد سال  بالای ریشه علف پامپاس کاه یا مالچ بریزید.شما همچنین می توانید از پشم گوسفند استفاده کنید.[13]

لطفا برای ارسال دیدگاه، ابتدا وارد سایت شوید.

دیدگاه‌ها  

# koroush
عال. سپاس
تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت پرداخت آنلاین - بانک پارسیان پرداخت آنلاین - بانک اقتصاد نوین پرداخت آنلاین - بانک سامان