به آموزشگاه زراعت یار خوش آمدید.

سبد (0)

آموزش پرورش نهال پاپ کورن

مراحل نحوه کاشت نهال پاپ کورن

شامل چهار بخش:آموزش انتخاب بذرآموزش بذر پاشیآموزش کاشت بذرآموزش پرورش نهال پاپ کورن

نهال پاپ کورن که به محبوبیتشان در حال افزایش است، از بذر هایی که اغلب به عنوان ذرت بو داده استفاده می شود، رشد می کند. شاخه ها به عنوان چاشنی دسر بسیار مناسب هستند چون ظاهری زیبا و طعمی منحصر به فرد و شیرین به آن می دهد. پس از انتخاب بذر و قبل از کاشت، آن را بخیسانید تا جوانه بزند. گیاه را در سینی مخصوصی که برای پرورش جوانه طراحی شده است قرار داده و آن را با خاک یا محیط کشت دیگری بپوشانید. خاک را مرطوب نگه دارید و شاخه ها را در زمان رشد بپوشانید.

 

بخش 1

آموزش انتخاب بذر

  1. آموزش کاشت نهال پاپ کورن مرحله 1
    1
    از دانه پاپ کورنی که در آشپز خانه خود دارید استفاده کنید. .جداََ شما می توانید از آن استفاده کنید! محبوبیت نهال پاپ کورن باعث شهرت دانه های پاپ کورن شده است. در حقیقت همان پاپ کورنی که موقع فیلم دیده استفاده می شود بسیار نزدیک به پاپ کورنی ست که کمی به آن مواد شیرین کننده افزوده باشند.
     
  2. آموزش کاشت نهال پاپ کورن مرحله 2
    2
    ساقه های بذر بامبو را بخرید. محبوبیت بیشتر و بیشتر نهال بامبو (به منظور مخلوط با کردن آن با پاپ کورن سنتی) موجب شده است که برخی فروشندگان بذر آن ها را بسته بندی کرده و برای پرورش نهال پاپ کورن به فروش برسانند. درست است که بذری که پرورش فروخته می شود در اصل خوراکی است ولی نمک و یا مواد نگه دارنده ندارد.
    • با این که این دانه ها رنگ های متفاوتی دارند، رنگ های سفید و زرد آن بیشتر از قرمز پیدا می شوند.
    • با یک جستوجوی سریع اینترنتی یا با رفتن به فروشگاه های محصولات ارگانیک، می توانید این بذر ها را پیدا کنید.
    • توجه داشته باشید که بسیاری از وب سایت های بذر، کیت های بذر را به فروش می رسانند. این کیت ها همه وسایل مورد نیاز شما که علاوه بر بذر شامل یک سینی و یک گلدان است، در خود جای داده اند.
     
  3. آموزش کاشت نهال پاپ کورن مرحله 3
    3
    مقدار بذر مورد نیاز خود را اندازه گیری کنید. اگر از بذر بسته خریده اید، در آن اطلاعاتی مانندچگونگی استفاده از بذر و سینی مخصوص آن در سایز مناسب  وجود دارد. برای تعیین مقدار صحیح، بذر خشک را به پایین سینی خالی که برای رشد شاخه ها استفاده می کنید، گسترش دهید. بذر ها با فاصله مساوی اما نزدیک به هم به گونه ای پخش کنید که تمام سطح سینی را بپوشاند.
    • به عنوان یک راهنمایی عمومی، ازیک سوم تا یک چهار یک  فنجان برای سینی در اندازه  13در 13  سانتی متر استفاده کنید یا ازیک تا یک و نیم  فنجان برای سینی در اندازه 25 در 25 و یا از دو تا سه فنجان در سینی در اندازه 50 در 25 استفاده کنید.
    • اگر دانه های خود را در یک محیط گرم و مرطوب رشد می دهید، ممکن است نیاز به کمی دانه کمتری داشته باشید. با اینکه تعداد زیادی بذر در کنار هم به خوبی رشد می کنند، الگو رشد این گیاه مانند گیاهان در مناطق نزدیک خط استواست.
     
 

بخش 2

آموزش بذر پاشی

  1. آموزش کاشت نهال پاپ کورن مرحله 4
    1
    بذر را بلافاصله خیس کنید. بذر ها در یک کاسه یا شیشه قرار دهید. دو  یا سه برابر حجم دانه ها را در آب اضافه کنید. دمای آب نباید داغ یا سرد باشد. شصت تا هفتاد درجه فارنهایت (16-21 درجه سانتیگراد) ایده آل است. پس اضافه کردن آب  به منظور اطمینان از اینکه آب با هر دانه تماس داشته باشد، اجازه دهید بذر به مدت هشت تا دوازده ساعت باقی بماند.
    • هنگام خیس دادن،  دانه ها را دور از نور مستقیم خورشید نگه دارید.همچنین شما نباید بذر در جایی در تاریکی کامل یا در جایی که  در آنجا نور ثابت است قرار دهید بهترین جا، در محیطی سقف دار  است.
     
  2. آموزش کاشت نهال پاپ کورن مرحله 5
    2
    بذر ها به ظرف مخصوص بذر انتقال دهید. ظرف مخصوص بذر ظرفی  شیشه ای با درب شفاف است که بذر ها را در خود نگه می دارد تا ریشه کند. پس اینکه بذر ها را آبکش کردید، آن را با آب سرد (16 تا 20 درجه سانتی گراد یا 60 تا 70 درجه فرانهایت) بشویید و آب آن را کاملا تخلیه کنید. سپس به سادگی آن را در ظرف پرورش بذر گذاشته و ظرف در جایی مسقف به دور از نور مستقیم خورشید نگه دارید.
    •  قبل از اینکه گیاه برگ در بیاورد، نور برای گیاه مشکل ساز نیست.  بهتر است ظرف درجایی با دمای 70 درجه فرانهایت (20 درجه سانتی گراد) قرار دهید.
    •  می توان به جای ظرف پرورش بذر از ظرف شیشه ای یا کیسه استفاده کرد. شما می توانید سری به فروشگاه محصولات باغبانی بزنید یا در این باره سرچ کنید.
     
  3. آموزش کاشت نهال پاپ کورن مرحله 6
    3
    بشویید، آبکشی کنید و این کار را تکرار کنید. دانه های شما آماده  جوانه زنی هستند. شما می توانید با چند بار شستشو در چند روز آینده به آنها کمک کنید. در حقیقت بهتر است بطری حاوی جوانه ها را با سرد پر و پیش از  هشت تا دوازده ساعت  آن را خالی کنید. شما قبل جوانه زنی حداقل باید سه بار این عمل را انجام دهید.
    •  وقتی که بیشتر دانه ها شروع به ریشه در آوردن کردند، باید آن ها را بکارید. بهتر است قبل اینکه ریشه به اندازه یک چهارم اینچ (نیم سانتی متر) برسد، آن را بکارید.
     
 

بخش 3

آموزش کاشت بذر

  1. آموزش کاشت نهال پاپ کورن مرحله 7
    1
    محیط کاشت خود را انتخاب کنید. در حالت کاشت به صورت بومی منظور از "محیط کشت" ماده ایست که در آن گیاه رشد می کند. خاک مثالی کلاسیک است و برای کسی به تازگی باغبانی را شروع کرده است، ساده ترین گزینه باشد. مقدار سطح کاشتی که نیاز دارید به بذری که انتخاب کرده اید بستگی دارد.  به یاد داشته باشید که کار سطح کاشت، ثابت نگه داشتن دانه در جای خود و مرطوب نگه داشتن آن است.
    • سایر گزینه ها شامل پتوی کودک و ورمیکولیت است. پتوی کودک در سینی کشت مانند پد عمل می کند ولی  ورمیکولیت در نگه داشتن رطوبت بهتر عمل می کند. این دو مورد از خاک گران تر بوده و نیاز به کود و روش های خاص آبیاری دارند.
     
  2. آموزش کاشت نهال پاپ کورن مرحله 8
    2
    سطح کشت خود را خیس کنید. اگر از خاک استفاده می کنید، میزان رطوبت بسیار مهم است. هرقدر خاک بیشتری داشته باشید، به همان نسبت خاک رطوبت بیشتری در خود نگه می دارد و شما نیاز کمتری به آبیاری خواهید داشت. با این حال، همچنین خاک بیشتر به معنی نیاز به دقت بیشتر برای ترکیب مواد مغذی خاک است. بسیار مهم است که تمام خاک مرطوب باشد اما نه گل آلود .[10]
    • هنگام آبیاری از انگشتتان برای پخش کردن رطوبت استفاده کنید.
    • شما می توانید به خاکتان مواد مغذی و کرم خاکی که به راحتی در فروشگاه های اینترنتی و فروشگاه محصولات باغبانی در پیدا می شود، استفاده کنید. قبل از ترکیب آن با خاک سطح کشت را مرطوب کنید. توجه داشته باشید که درصد کرم خاکی در خاک باید کمتر از بیست درصد باشد.
     
  3. آموزش کاشت نهال پاپ کورن مرحله 9
    3
    بذر را روی سطح کشت مرطوب بپاشید. تا جایی که ممکن است دانه ها را پخش کنید. برخی از پرورش دهندگان بذر می گویند که نباید بذر ها را جا به جا کرد ولی اشکالی ندارد اگر قدری آن ها را جا به جا کنید.[11]
    • اگر اولی باری است که نهال پاپ کورن پرورش میدهید و نگران قارچ و کپک هستید، برای دفعه بعد بذر کمتری بکارید. این اتفاق بیشتر در جاهایی که با آب و هوای گرم و مرطوب رخ میدهد که دانه مراکم تر در کنار هم قرار می گیرند.
     
 

بخش 4

آموزش پروش نهال

  1. آموزش کاشت نهال پاپ کورن مرحله 10
    1
    سینی کشت را بپوشانید. از کاور سینی ای استفاده کنید که سبک شفاف است تا سینی کشت را بپوشاند و از گیاه در حال رشد در برابر نور خیس شدن بیش از حد محافظت کند.[12]
    • توجه داشته باشید که سینی های پوشش دارای حفره های کوچک و یا شکاف برای گردش هوا کم راد داشته باشد است. این می تواند به جلوگیری از کپک یا قارچ کمک کند
    •  سینی کشت در محیطی مسقف نگه دارید تا نور کمی به گیاه برسد و دما ثابت باشد. دمای 70 درجه فرانهایت (21 درجه سانتی گراد) بسیار مناسب است و کمی گرم تر یا سرد تر مشکل ساز نیست. رطوبت برای گیاه بسیار مهم است.
     
  2. آموزش کاشت نهال پاپ کورن مرحله 11
    2
    با آب کم فشار آبیاری کنید. مرطوب نگه داشتن سطح کشت کشت بسیار مهم است چون به ریشه کردن و رشد گیاه کمک می کند. برای این کار احتمالا باید یک یا دو بار آبیاری کنید. شما برای این کار می توانید از اسپریی که آب را به صورت قطرات ریز می پاشد، استفاده کنید. آب را روی هر جوانه اسپری کنید.[13]
    •  وقتی مطمئن شدید که جوانه پاپکورن ریشه کرده است، سطح کشت را مرطوب نگه دارید اما دیگر نیازی به اسپری کردن آب ندارید. در حقیقت، اسپری کردن آب به صورت مایل علاوه براین که از آسیب رساندن به گیاه جلوگیری می کند، بلکه به رشد بیشتر گیاه کمک می کند.
     
  3. آموزش کاشت نهال پاپ کورن مرحله 12
    3
    جوانه هایی سرسبز و تازه پرورش دهید. اگر می خواهید جوانه های پاپکورنتان سرسبز و تر و تازه باشد با در زمانی طولا نی گیاه را زیر آفتاب قرار دهید. بعد سه یا چهار روز (یا وقتی که جوانه ها به اندازه ای شدند که می توانند کاور سینی را لمس کنند) سینی کاشت را در جایی قرار دهید که نور خورشید به صورت مستقیم دریافت می کند. به یاد داشته باشید که جوانه هایی که کاملا در تاریکی رشد می کنند ترد تر و خوشمزه تر اند.[14]
    •  توجه داشته باشید که اگر گیاه را زیر نور خورشید پرورش می دهید به آب بیشتری نیاز دارید. برای کمک به رشد جوانه پاپکورن، سطح کشت را مرطوب نگه دارید.
    • اگر نمی خواهید گیاهتان سرسبز باشد، می توانید آن را زرد برداشت کنید.
     
  4. آموزش کاشت نهال پاپ کورن مرحله 13
    4
    وقتی که گیاه به اندازه ای بالغ بر2 تا 4 اینچ(5 تا 10 ) می رسد, می توانید برداشت کنید. وقتی  که می خواهید گیاه را برداشت کنید، از چند ساعت نباید آبیاری کنید تا کار برداشت برای شما راحت تر شود. اگر گیاه نیاز به آبیاری دارد، با ریختن آب به صورت مستقیم بر روی سینی کاشت، گیاه را آبیاری کنید. وقتی که خاک گیاه خشک شد، آن را از دقیقا از سطح خاک ببرید.[15]
    • گیاه را در یخچالی که زیاد باز و بسته نمی شود، انبار کنید. در حالت ایده آل شما می توانید آن را در کیسه زیپ دار بریزید. این کیسه ها را می توانید به صورت آنلاین یا در بعضی از میوه فروشی ها بیابید.

لطفا برای ارسال دیدگاه، ابتدا وارد سایت شوید.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت پرداخت آنلاین - بانک پارسیان پرداخت آنلاین - بانک اقتصاد نوین پرداخت آنلاین - بانک سامان