به آموزشگاه زراعت یار خوش آمدید.

سبد (0)

آموزش نحوه قلمه زدن بامبو

مراحل نحوه  قلمه زدن بامبو

بامبو یک گیاه مقاوم با رشد سریع است که استفاده های زیادی مانند مبلمان، کفپوش و جداکننده دکوراتیو، دارد. بامبو، که به لحاظ فنی به عنوان چمن شناخته می شود، می تواند از قلمه، در یک دوره نسبتا کوتاه رشد زیادی کند. این مقاله در مورد آموزش نحوه قلمه زدن بامبو است.

 

مراحل

  1. Image titled Propagate Bamboo Step 1
    1
    یک سینی نشا را با خاک گلدان با کیفیت  پر کنید و از یک قاشق چوب چوبی بلند استفاده کنید تا سوراخ هایی با اندازه های یکنواخت در خاک گلدان ایجاد شود.
     
  2. Image titled Propagate Bamboo Step 2
    2
    2 قاشق غذاخوری (30 گرم) هورمون ریشه زا در یک ظرف جداگانه یا کیسه پلاستیکی قرار دهید، مواظب باشید هورمون ریشه زا با قسمتهای بریده شده بامبو  تماس نگیرد.
     
  3. Image titled Propagate Bamboo Step 3
    3
    گیاه بامبو سالم را، با استفاده از یک قیچی یا چاقوی تیز، در زاویه 45درجه، 10 اینچ (25.4 سانتی متر)  از بامبو را برش دهید. اطمینان حاصل کنید که حداقل 2 برجستگی  و 2 بند در هر بخش بریده شده وجود دارد.برجستگی بخش سفت و زائدی است که نی بامبو را احاطه  می کند و آنرا به بخش هایی تقسیم می کند. بخش های سبز بامبو بین برجستگی ها به عنوان بند نامیده شناخته می شود.
     
  4. Image titled Propagate Bamboo Step 4
    4
    لبه بالایی بامبو به تازگی بریدید را در واکس فرو ببرید. به صورت مداوم تمیز نگه داشتن سوراخ مرکزی نی، در طول زمانی که ریشه رشد می کند، بامبو را از خشک شدن دور نگه میدارد.
     
  5. Image titled Propagate Bamboo Step 5
    5
    لبه پایینی قلمه بامبو را هورمون ریشه زا قرار دهید. به آرامی قلمه بامبو را تکان دهید تا هورمون ریشه زا اضافه بریزد.
     
  6. Image titled Propagate Bamboo Step 6
    6
    بخش پایینی قلمه های بامبو را درحفره هایی در خاک سینی نشا قرار دهید. خاک را محکم بفشرید تا  هرگونه  هوايي كه ممكن است در اطراف قلمه هاي بامبو حبس شده باشد، را از بين ببريد. 
  7. Image titled Propagate Bamboo Step 7
    7
    در مرکز هر قلمه بامبو آب بریزید تا پر شود.
     
  8. Image titled Propagate Bamboo Step 8
    8
    آب را به صورت مه مانند اسپری کنید  تا خاک مرطوب شود. قلمه های بامبو را با پلاستیک تمیز بپوشانید و سینی نشا را در مکانی آفتابگیر و دور از نور مستقیم قرار دهید، چون گرمای آفتاب قلمه های بامبو را از بین می برد.
     
  9. Image titled Propagate Bamboo Step 9
    9
    هر روز پلاستیک را برای حدود یک ساعت بردارید تا هوای تازه در دسترس قلمه های بامبو قرار داده شود. وقتی قلمه خشک شد مرکز بامبو را آبیاری کنید.
     
  10. Image titled Propagate Bamboo Step 10
    10
    هنگامی که ریشه های سالم شروع به رشد می کنند، بامبو آماده است تا در یک گلدان یا خارج از منزل کاشته شود.

لطفا برای ارسال دیدگاه، ابتدا وارد سایت شوید.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت پرداخت آنلاین - بانک پارسیان پرداخت آنلاین - بانک اقتصاد نوین پرداخت آنلاین - بانک سامان